Ennek köszönhetően legalább egy évig a Boráros tér és a Március 15. tér közötti legforgalmasabb belvárosi szakaszán nem fog közlekedni a villamos, a kimaradó szakaszt buszokkal pótolják. A pesti rakpart ütőerét jelentő villamosvonal így csak két átszállással lesz végigutazható és ezt csak súlyosbítja, hogy az építési munkák által érintett területen a pótlóbuszok a kerülőutak, munkagépek és a torlódások miatt csak igen lassan tudnak majd haladni.
A VEKE már a dél-budai értelmetlen lezárások ellen is felemelte a szavát, akkor azonban az volt a válasz, hogy az építést másképpen nem lehetett volna megoldani. Véleményünk szerint ez akkor sem volt igaz, azonban a Fővám teret érintően korábban még épp a városvezetés dicsekedett - mint kiderült, hamisan - a villamos alsó rakpartra való terelésével, ami szerintünk a jó megoldás lenne.
Dél-Budán az elmúlt egy évben jelentősen megnehezedett a közlekedés: a Műegyetem rakpart értelmetlen - érdemi munka ugyanis hónapok óta nem folyik - lezárásával fontos közúti kapcsolat veszett el, majd a Fehérvári út lezárása a villamosokat is elzárta a Belvárostól. Az eddigi tapasztalatok is mutatták, hogy a városromboló lépésekkel a közúti zsúfoltság növekszik, többen autóznak, és a tömegközlekedők jelentős része is a dugóban ácsorgó buszokra kényszerül. Kijelenthető tehát, hogy a metróépítés az indokoltnál komolyabb károkat okoz Budapest közlekedésében.
Ezúttal a pesti belváros egyik legfontosabb villamosvonalát azzal az arcátlan indokkal kívánják ellehetetleníteni, hogy ezzel biztosítható a projekt költséghatékonysága. Miközben a beruházás költségei gátlástalan módon növekednek, és a projekt várható összköltsége már az eredetileg tervezett szint közel kétszerese - 500 milliárd forint -, elfogadhatatlan egy néhány tízmillió forintos tételre hivatkozva megbénítani legalább egy évre a Belváros déli részét. Ez a teljes beruházás költségének tízezred része! A budapestiek érdeke tehát nem számít, de eközben a munkáját eddig sem megfelelően végző projektiroda személyi jellegű ráfordításainak mértéke mintegy kétszeresére növekedett (létszámbővüléssel együtt), és a munkaszervezés hiányosságai többmilliárdnyi pluszköltséget jelentettek. A rövidlátó döntés különösen érdekes annak fényében, hogy éppen azon a téren történik mindez, ahol a kerület követeléseire hamisan hivatkozva több milliárd forintot pazarolnak el a villamos teljesen felesleges új aluljárójára.
Ezúton arra kérjük a városvezetést és a Fővárosi Közgyűlést, hogy vizsgálják felül a metróbiztos jelentésében szereplő rövidlátó döntést és határozzanak a 2-es villamos forgalmának fenntartásáról a Fővám téri építkezés idejére.
Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület
MTI - fidesz.hu