Április elsejétől a 3,5 és 12 tonna közé eső teherkocsik után az eddig ingyenes autópálya-szakaszokon és autóutakon is fizetni kell. Ekkortól a főutak jelentős részén, több mint 500 kilométeren a 12 tonnánál nehezebb tehergépjárművek, kamionok számára is matricát kell vásárolni.
A Pest Megyei Közgyűlés elnöke keddi sajtótájékoztatóján elmondta: a változtatásokról kizárólag a sajtóból értesültek, a háttértanulmányokat - ha vannak - nem ismerik. A múlt hónapban levélben kértek tájékoztatást Kóka János közlekedési minisztertől, de azóta sem kaptak választ a kérdéseikre.
Szűcs Lajos szerint a megyét három útszakasz fizetőssé tétele érinti közvetlenül. A 2/A gyorsforgalmi út Budapest-Vác közötti szakaszán kötelező matrica miatt máris megnőtt a forgalom a Dunakeszi-Göd-Sződliget-Vác útvonalon, ami a környékbeliek életminőségére is kihatással lesz - fogalmazott. Hasonló a helyzet a 10-es főút Pilisvörösvár és Budapest közötti szakaszával. Aki ezt el akarja kerülni, az a Zsámbéki-medencén keresztül húzódó, amúgy is túlterhelt utat fogja választani. Pedig Zsámbék, Tök, Perbál és Tinye lakói évek óta tiltakoznak a teherforgalom miatt.
A közgyűlés elnöke elképzelhetőnek tartotta, hogy a változtatások miatt újabb megmozdulások lesznek. Fizetőssé tették az 51-es főút Kiskunlacháza és Dömsöd közötti szakaszát is, amelyet csak egy arra teljesen alkalmatlan útvonalon keresztül kerülhetnek el a teherkocsik - mondta a közgyűlés elnöke.
Szűcs Lajos hangsúlyozta: ha a tárca többletforrásokhoz szeretne jutni, akkor azt is látni kell, hogy milyen útfejújításokat tervez a következő években Pest megyében. A kormány láthatóan uniós pénzekből szeretné mindezt megoldani; Bajnai Gordon korábbi közlése szerint az elkövetkező hét évben összesen 40 milliárd forint jut a főváros és környéke úthálózatának fejlesztésére - mondta Szűcs. A kérdés csak az, hogy ebből miért "csak" 5 milliárd jut Pest megyének - tette hozzá.
hirtv.hu - fidesz.hu