Budapest főpolgármestere egy pénteki sajtótájékoztatón mondta el, hogy előző nap Brüsszelben tárgyalt az EU közlekedési biztosával, s a megbeszélés azzal az eredménnyel zárult, hogy az unió biztosan támogatja a 4-es metrót, a 3-as és az 1-es villamosok útvonalának meghosszabbítását, valamint az 5-ös gyorsvasutat, azaz a csepeli és a szentendrei HÉV összekötését.
Az uniós közlekedési biztos, Jacques Barrot szóvivője a Népszabadság kérdésére nem tudta megerősíteni a főpolgármester állítását. Michele Cercone azt ígérte, hétfőig kideríti, hogy főnöke pontosan mit mondott, de hozzátette: "anyagi elkötelezettséget biztosan nem vállalt".
Az Európai Bizottság közlekedési ügyekért felelős főigazgató-helyettese, a magyar Kazatsay Zoltán a lapnak elmondta, a tárgyalásokon valóban szóba került a metróprojekt, ő azonban semmit sem ígért, a projekt minősítése különben is a régiós főigazgatósághoz tartozik.
Az EU regionális fejlesztési politikájáért felelős, a régiós főigazgatóságot is felügyelő biztos, Danuta Hübner szóvivője a lapnak elmondta: a 4-es metró tervét még be sem adták. Ana-Paula Laissy kifejtette, hogy az Európai Bizottság először az Új Magyarország Fejlesztési Tervről dönt, várhatóan április végén. Ezt követően határoznak tizenöt operatív programról, köztük a közlekedésiről is, amely a 4-es metró tervét is tartalmazza. Minden 50 milliónál drágább projekt esetében, mint a budapesti metró is, "szolgálatközi egyeztetést" hirdetnek, amiben több főigazgatóság is részt vesz.
A szóvivő kijelente: ha metró terve élvezi is Jacques Barrot személyes támogatását, az korántsem elégséges ahhoz, hogy uniós euro-százmilliókkal kalkulálni lehessen.
Ana-Paula Laissy arról is beszélt, hogy a régiós főigazgatóságon a metróprojekttel kapcsolatban komoly aggályok merültek fel, mint például a sűrű állomáskiosztás, valamint az is, hogy Brüsszelnek vajon miért Magyarország leggazdagabb részét kell ilyen mértékben támogatni.
Népszabadság - fidesz.hu