Nem lehet pontosan meghatározni a fővárosi 4-es metró építési költségeit - mondta Demszky Gábor az InfoRádió Aréna című műsorában. A főpolgármester kiemelte: egyelőre nem tudni, hogy mennyibe kerül majd a megállók felszíni rendezése és a terek kialakítása.
A költségek túllépéséről a városvezető azt mondta: az eredeti 320 milliárd helyett azért tart ma 485 milliárd forintnál a beruházás, mert az Európai Unió követelményének megfelelően 10 százaléknyi tartalékot is bekalkuláltak az összegbe, továbbá az előzetes számításokhoz képest 43 milliárd forinttal drágábban vállalták a munkálatokat a kivitelezők.
Az 1-es villamos végállomását minél előbb át kell hozni Budára - mondta Demszky Gábor.
A főpolgármester kifejtette: az Infopark és az egyetemváros kiszolgálása megköveteli, hogy a Budafoki útig közlekedjen a villamos, és ez a projekt a második legfontosabb a 4-es metró megépítése után.
Demszky Gábor fontosnak tartja a 3-as villamos vonalának meghosszabbítását is. Hozzátette: azt próbálja elérni, hogy a villamoskocsik vásárlására is lehessen kapni kohéziós támogatás. Elsősorban az 1-es villamos vonalán közlekedő kocsikat kell lecserélni - mondta Demszky Gábor.
A főpolgármester kiemelte: Budapestre várja valamennyi európai nagyváros vezetőjét és közlekedési szakembereit, hogy együtt véleményezzék az úgynevezett Zöld könyvet, amely a városi tömegközlekedés szabályait és stratégiáit tartalmazza.
hirtv.hu - fidesz.hu
Cikk: | Bajnai: Demszky még nem kaphatott ígéretet a négyes metróra az EU-tól |
Cikk: | Demszky Gábor tisztázza ellentmondó nyilatkozatait! |
Cikk: | Demszky Gábor pálfordulása |