Az Európai Parlament csütörtökön tárgyalta azt az irányelv-tervezetet, amelynek célja, hogy a nehézgépjárműveket úgynevezett holttér-tükörrel szereljék fel az Európai Unióban. Az intézkedéssel csökkenteni kívánják a motorosok és kerékpárosok által elszenvedett balesetek számát. Az előzetes becslések szerint az új szabályozással 1200 emberéletet lehetne megmenteni az európai utakon 2020-ig. A felmérések szerint évente mintegy 400 halálos baleset történik az utakon, mert a teherautóvezetők jobbrafordulás közben nem veszik észre a közelükben közlekedő járművet.
Barsiné Pataky Etelka képviselőasszony az Európai Néppárt frakciója részéről a szakbizottsági szavazás során - a néppárti állásponttól eltérően - a magyar fuvarozók szempontjait szem előtt tartva szavazott mind a felszerelendő autók életkori előírása, mind pedig a direktíva átmeneti idejének tekintetében. A magyar képviselő ezért üdvözli a végső kompromisszumos eredményt, amely tartalmazza ezeket a magyar fuvarozók számára fontos módosításokat.
Ennek értelmében az Európai Parlament plenáris ülésén a képviselők elfogadták, hogy az irányelv a 2000. január 1-je előtt bejegyzett járművekre vonatkozzon. A magyar fuvarozók álláspontjával egybehangzó döntés született a bevezetés időpontjáról is, amely szerint a tagállamok legkésőbb 2009. március 31-éig követelik meg, hogy az irányelvben említett járművek fel legyenek szerelve a követelményeknek megfelelő ún. szoros közelségű és széles szögű visszapillantó tükrökkel.
fidesz.hu