fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Dugókra és káoszra számíthatunk nyáron a főváros közútjain
2007. május 15., 09:42
A 4-es metró építése miatt a nyáron teljesen lebénul a főváros közlekedése a Fővám tér környékén. Hosszú hónapokra búcsút kell venni a pesti alsó és felső rakpart egy szakaszának a használatától, két évre pedig a Szabadság hídtól. Demszky Gábor tízmillió óra megtakarított idő ígéretével nyugtat.

Három és fél hónapra lezárták a pesti alsó rakpartot a Közraktár utca és a Belgrád rakpart között a Fővám téri metróállomás építése miatt, és szeptember elejére ígérik visszaadni a forgalomnak. Két hónap múlva, június 21-én lezárják a felső rakpart érintett szakaszát is, és ezen a szakaszon vonják ki a forgalomból, miközben ketté vágják a 2-es villamos útvonalát. Így aztán a pesti oldalon július és szeptember között egy időben bénul le az alsó és a felső rakpart autós- és tömegközlekedése.

A rossz hírek sora ezzel nem ért véget, mivel a 2-es villamos két évig nem közlekedik majd teljes vonalán: a Március 15. és a Boráros tér között pótló buszokra lehet átszállni.

A Fővám téri állomás építése várhatóan 2009 közepéig tart, ez idő alatt szünetel a kelet-nyugati dunai átkelés is, tekintettel arra, hogy augusztus 21-től a Szabadság hídon nem lehet áthajtani, mivel felújítják. Ekkor - a Kálvin tér kétéves lezárása miatt jelenleg is csonka vonalon járó - 49-es villamos sem fog utasokat szállítani Budára, a pótló buszok az egysávosra szűkülő rakparton közlekednek majd.

A munkálatok nemcsak a villamosok, hanem a trolik közlekedését is érintik. Az alsó rakpart lezárásával egy időben ideiglenesen nem közlekedik majd a 83-as trolibusz, ugyanis a felső rakpartra települő munkagépek miatt a felső vezetéket le kell szerelni. A 83-as útvonalán tegnaptól két új buszjárat közlekedik: a 89-es jelzésű az Orczy tér és a Kálvin tér között, míg a 83-as jelzésű a 83-as troli eredeti útvonalán. Ennek megfelelően módosul a 9-es busz menetrendje is.

Demszky Gábor azzal nyugtatgatta az autósokat - a nagyon kellemetlen és bosszantó forgalmi torlódásokra utalva -, hogy a 4-es metróval évente tízmillió utazási órát takaríthatnak majd meg. Az autósoknak azt ajánlotta, hogy válasszák a budai alsó rakpartot, a pesti oldalon észak felől a Hungária körutat és a Dózsa György utat, de haladhatnak a Lánchíd és a József Attila utca felé is. Dél felől a Könyves Kálmán körút, a Vágóhíd utca, a Haller utca és a Ferenc körút felé kerülhetik el a rakpartot.

Akinek sikerül átjutnia Budára, az - a 4-es metró állomásainak építése miatt - a műszaki egyetem előtt, a Móricz Zsigmond körtéren, a Bocskai és a Tétényi útnál kényszerül kerülő utakat választani.

A budai útlezárások újabb hulláma ősszel kezdődik, amikor a tervek szerint elkezdődik a budai főgyűjtő csatorna építése. Emiatt váltakozva zárják majd le a budai alsó és felső rakpartot, egy időre megbénul a Fő utca közlekedése, hasonlóan a Petőfi híd és a Lágymányosi híd közötti több útszakaszhoz. E beruházással a 19-es villamos vágányának cseréje is megtörténik, ami érinti majd a Batthyány térre terelt 49-es villamost is. Ősszel indul a 2-es metró rekonstrukciójának újabb fejezete is.

Tegnap reggel a lezárás hatására az Erzsébet hídig alakult ki dugó.

magyarhirlap.hu - fidesz.hu