"A legfontosabb különbség a magyarországi és a francia kampányban az, hogy ott a választók sem televíziós politikai hirdetésekkel, sem óriásplakátokkal nem találkoznak" - hívta fel a figyelmet Gyürk András. Mint mondta, ezért az elnökjelöltek a direkt marketing eszközeivel és a választási műsorokon keresztül jutatták el üzeneteiket az emberekhez. Levél, e-mail, közvetlen megkeresés - Gyürk ezekkel az elemekkel jellemezte a direkt marketinget. Felvetésünkre, hogy mindez a Fidesz Nemzeti petíciójára hasonlított-e, elmondta: az elmúlt évek hazai akcióiban részt vettek francia tanácsadók is. "Ugyanilyen, a Nemzeti petícióra hasonlító, a választókkal közvetlen kapcsolatteremtést célzó kampányeszközökkel élt Nicolas Sarkozy is. A különbség csupán annyi volt, hogy nem egy átfogó akciót indítottak, hanem több szakpolitikai tartalmú ügyre koncentráltan, sok kicsi petícióval érték el az embereket - mondta Gyürk. Szavai szerint emellett természetesen a francia elnök a radikális változtatás kiforrott programjával állt a választók elé. Kérdésünkre, hogy Sarkozy médiabeli démonizálása hasonlított-e Orbán Viktoréra, egyetértően annyit mondott: az utolsó pillanatig nem programját, hanem személyében őt magát támadták.
Arról, hogy Sarkozy pártja, az UMP meg a Fidesz között milyen a kapcsolat, azt mondta: 2004 óta folyamatos a kapcsolattartás közöttük. Hozzátette: "Az Európai Néppárt frakciójában fideszes szavazatokkal nyerte el a frakcióvezetői posztot Joseph Daul, Nicolas Sarkozy bizalmasa, és első útja hazánkba, Orbán Viktorhoz vezetett. Emellett az új francia elnök és Orbán Viktor évek óta nagyon jó kapcsolatban van" - mondta. Kifejtette azt is, hogy a Fidesz és az UMP nemcsak kampánytechnikai kérdésekben, hanem európai ügyekben is ugyanazon az állásponton van: erős tagországaik mellett erős Európát akarnak kialakítani.
Pindroch Tamás, Magyar Hírlap
fidesz.hu