fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
A 22-es út fejlesztése is csapdát rejt
2007. május 18., 10:00
Újabb főútvonallal bővülhet a díjfizetős útszakaszok listája Nógrádban, legalábbis ezt vetíti előre a balassagyarmati szocialista képviselő legújabb bejelentése. Alig néhány nappal az után tehát, hogy megállni tilos táblákkal sikerült végre csillapítani a 2-es út menti Rétságot ellepő kamionok forgalmát, a Rétság-Salgótarján közötti 22-es főút "gyorssávúsítása" fenyeget - írja a Magyar Hírlap.

Nemrégiben arról beszélt Lombos István szocialista képviselő, hogy az a határon átnyúló Ipoly eurorégió szerint az észak-déli nemzetközi közlekedési folyosók egyikét a Budapesttől Parassapusztáig, vagyis a szlovák határig tartó M2-es gyorsforgalmi út nyomvonalán célszerű megvalósítani. Lombos még a választási kampányában tett ígéretet választóinak az M2-es létrehozására, és most azt állította, hogy a 2/A továbbépítése elsőbbséget élvez a kormánynál, sőt 2007 és 2010 között a 22-es út "gyorssávúsítása" érdekében is megindul a lobbitevékenység.

"Magyarország az országhatárig úgy fejleszti az utakat, ahogyan akarja, de az úgynevezett határmetszéspontok kijelölése minden esetben kétoldalú tárgyalásokon dől el" - jelentette ki érdeklődésünkre Fónagy János, a polgári kormány közlekedési minisztere. Szerinte ha Szlovákiának mások az érdekei, például az észak-déli közlekedési korridor nyomvonalának kijelölésével kapcsolatban, azt Magyarország figyelmen kívül hagyhatja, de nem minősül kulturált eljárásnak. "Nem volna szerencsés - mondta a volt közlekedési miniszter -, ha Magyarország ezt a jó viszonyt egyoldalúan felrúgná. A nemzeti érdekeket nem tanácsos az esetleges belpolitikai érdekek elé helyezni." A régió fideszes parlamenti képviselője elismeri: a matricás rendszer bevezetése jelenlegi formájában megoldhatatlan probléma elé állítja a helyi teherfuvarozó vállalkozásokat, sürgető lenne viszont a térség úthálózatának fejlesztése.

Balla Mihály azt javasolja, gondolják végig, hogy a térségben telephellyel rendelkező teherfuvarozó cégeknek milyen áthidaló megoldásokat nyújthatna az állam az útdíj-fizetésből eredő károk enyhítésére. Balla Mihály szerint a Rétságtól Salgótarjánig futó 55 kilométer hosszú 22-es főút "gyorssávúsítására" valóban szükség volna. Ha viszont ez azt jelenti, hogy minden marad a régiben, és a korszerűtlen úton is bevezetik a díjfizetést a teherjárműveknek, nem értene vele egyet. Ha viszont a gyorssávúsítás egyet jelent a bővítéssel, a korszerűsítéssel, elkerülő szakaszok építésével, akkor mindenképpen támogatandó.

Varjú Frigyes, Magyar Hírlap


fidesz.hu