A Népszava információi szerint elképzelhető, hogy nem a pajzsos, mélyépítésű technológiával, hanem a HÉV-hez hasonlóan, a felszínen épülne meg a 4-es metró második szakasza. A kormányzati körökből származó javaslat szerint a Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér közötti részt így olcsóbban lehetne megépíteni. A Városi- és Elővárosi Közlekedési Egyesület alelnöke úgy véli, egyértelmű, hogy a városvezetés és a kormány ki akar hátrálni a második szakasz megépítéséből. Dorner Lajos ugyanakkor hozzátette, a VEKE egyébként sem látja túl reálisnak az építkezést, hiszen az előzetes utas-kihasználtsági mutatók nem túl kedvezőek.
- Arra való hivatkozással vették le a villamost a Thököly útról, hogy nincs rajta elég utas. Ha a villamoson nincs utas, akkor a metrón hogy lenne? - tette fel a kérdést.
A városházán irreálisnak minősítették azt a tervet, hogy nem a pajzsos technológiával építenék meg a Bosnyák térig tartó szakaszt. Lakos Imre, a Városüzemeltetési Bizottság SZDSZ-es elnöke közölte, a szakbizottsági ülésen ez a javaslat semmilyen formában nem volt téma. Ezt Wintermantel Zsolt fideszes szakbizottsági alelnök is megerősítette. Becker László, a 4-es metró beruházását felügyelő metróbiztos pedig határozottan cáfolta, hogy lennének ilyen tervek.
- Tekintettel arra, hogy a főváros és az állam által megkötött metró alapszerződés és a metrótörvény a jelenlegi technológiával, tehát a földalatti vezetéssel írja elő a második szakaszt is, tehát nekem azt kell végrehajtanom, ennek az engedélyezési eljárását készítjük éppen elő. A megvalósíthatósági tanulmány alapján ez az alapdöntés megszületett.
Becker László hozzátette: a 4-es metró 1998-ban készített megvalósíthatósági tanulmánya valóban foglalkozott a felszíni vezetés lehetőségével a kettes szakaszra, később azonban ezt az állam és a főváros között létrejött metrószerződésben elvetették.
hirtv.hu - fidesz.hu