A BKV jegyekből és bérletekből befolyt bevétele csaknem 43 milliárd forint volt tavaly, közel ötmilliárddal több, mint az előző évben. A cég vesztesége összességében a korábbi 22 milliárd forintról 11 milliárdra csökkent - mondta el szerdai sajtótájékoztatóján Tóth Norbert, a BKV gazdasági vezérigazgató-helyettese. Az idei évre még veszteséget terveznek, de a cél, hogy 2008-ban már nullszaldós legyen a közlekedési vállalat. A cég hitelállománya viszont nőtt, 63 milliárdról 69 milliárd forintra.
A BKV üzemeltetési és fejlesztési támogatásként tavaly csaknem 97 milliárd forintot kapott az állami és a fővárosi költségvetésből. Beruházásokra összesen 74 milliárd forintot fordítottak, ennek legnagyobb részét állami és önkormányzati forrásokból. A Combino villamosok beszerzése 23,5 milliárd forintba került 2006-ban, a nagykörúti felújítás 4,6 milliárdba, a 4-es metró 18,7 milliárdba, az 50 új Volvo-busz lízingelése 3,3 milliárdba.
A BKV nem tett le az elektronikus jegy- és bérletrendszerre való átállásról. Az év végén, legkésőbb a jövő év elején megjelenik az új pályázati kiírás, és 2008-ban már szeretnék megkezdeni a tesztüzemet is, először a metrón és a HÉV-en - mondta el Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs igazgatója. Az előző, sikertelen pályázatra 60 milliárd forintos ajánlat érkezett, ebből 20 milliárdba került volna a rendszer, és 40 milliárdba a tíz évi üzemeltetést.
MNO - fidesz.hu