A politikus sajtótájékoztatón emlékeztetett arra, hogy Szlovénia január 1-től már az eurózóna tagja, Ciprusról és Máltáról pedig júniusban hoznak döntést. Hozzátette: két olyan országról van szó, amely adósságát tekintve 2003-ban rosszabbul állt, mint Magyarország. Mint elhangzott, Szlovákia, Lengyelország és Csehország várhatóan 2009-ben nyújtja be igényét az eurózónához csatlakozásra.
Az unió országainak többségében majdnem 3 százalékos a gazdasági növekedés, az államok folyamatosan "jönnek ki" a túlzott deficitből és lényegében csak a magyarok rendelkeznek majd az átlagos 3-4 százaléknál jóval magasabb deficittel - mutatott rá Becsey Zsolt.
Véleménye szerint ennek egyik oka az, hogy Magyarországon csökkent a foglalkoztatottság, miközben az EU-ban több mint egy százalékkal nőtt a foglalkoztatási hányad és évente 2 millió új munkahely teremtődik.
A néppárti (fideszes) EP-képviselő nagy problémának nevezte, hogy az eddigi intézkedések elsősorban adóbehajtásra vonatkoztak, és a strukturális reformokban - ahogy fogalmazott - csak a feldúlás jelei mutatkoztak. Hozzáfűzte: nincs arról meggyőződve, hogy az, amit a kormány egyszeri megtakarításként megvalósít, valóban megtakarítást hoz-e.
A kérdés az, hogy 2008-2009-ben képes lesz-e az ország növekedési pályára állni azután az elkeseredés után, ami a gazdasági szereplőket most jellemzi. Ezen múlik, hogy ki tud-e mászni a hihetetlenül magas kamatadósságból - tette hozzá Becsey Zsolt.
Fontosnak nevezte, hogy uniós pénzek érkezzenek, de szerinte sokkal fontosabb mutató, hogy az állami beruházásokat ezen kívül "gyakorlatilag teljesen visszafogták", illetve "nagyobb a kamatkiadás, mint az évente érkező uniós forrás összege".
Az M43-as út kapcsán az EP-képviselő közölte: Felsmann Balázs a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára és Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos is megerősítette, hogy az előkészítő munkálatok megtörténtek és már csak néhány dolgot kell tisztázni az olajkutakkal.
A kormány tájékoztatása szerint az út építését célzó tenderezés azonnal megkezdődhet, amint helybenhagyják a közútfejlesztési operatív programot.
Becsey Zsolt ígéretet tett arra, hogy a következő egy hónapban, még a nyári EP-szünet előtt eljár a nemzeti fejlesztési tervet jóváhagyó regionális főigazgatóságon és kérni fogja a program és különösen az útfejlesztési projektek minél előbbi jóváhagyását.
MTI - fidesz.hu