fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
A fővárosi koalíció nem tartotta ígéretét
2007. június 4., 10:04
Nem tudja tartani az aquincumi híd megvalósítására vonatkozó ígéretét a fővárosi koalíció, ebben a ciklusban már nem kezdenek hozzá az építéséhez. Új tervekre van szükség, s legfeljebb azok készülnek el 2010-ig. A Magyar Hírlap írása.

Az aquincumi híd mára a be nem váltott fővárosi fejlesztések jelképévé vált. Demszky Gábor főpolgármester először a 2002-2006-os ciklusra ígérte a hidat, Gy. Németh Erzsébet akkori szocialista főpolgármester-jelölt is kampányolt vele. Az átkelő azonban nem a Duna újpesti és óbudai partja között, hanem továbbra is csak középtávú fejlesztési terveken és nyilatkozatokon ível át.

A szocialista-szabad demokrata városházi frakció vállalta, hogy még ebben a ciklusban hozzálát a megépítéséhez, de a jelek szerint ez is elhamarkodott ígéret volt. Csütörtökön - az EU-alapok támogatásával megvalósítandó fővárosi projektek ismertetésekor - kiderült: azok közé a beruházások közé sorolták, amelyeknek a megvalósulása legkevesbé valószínű, a "legfeljebb a 2009-2010. évi akciótervekben nevesítésre javasolt" projektek között szerepel.
Bús Balázs, Óbuda fideszes polgármestere lapunknak azt mondta: nem tudják elfogadni a főváros hozzáállását, az ugyanis a kilencvenes évektől nem foglalkozik Észak-Buda közlekedésének fejlesztésével. "2008-ban átadják az M0-s hidat úgy, hogy a tízes és a tizenegyes utat csak 2010 után köti össze. Kértük a fővárost, ha nem készül is el az aquincumi híd, legalább az utóbbi beruházást hozzák előbbre, hiszen megvannak hozzá a szükséges tervek. Azt a választ kaptuk, hogy nincs rá forrás."

Bús Balázs szerint mindkét hídra szükség van, de most a két út összekötése a legfontosabb, ezek nélkül Óbudára zúdul majd a forgalom. A főváros becslése szerint az új híd - a tízes úttól az M3-as autópálya zuglói-rákospalotai kapcsolatáig húzódó Körvasút sori körúttal együtt - 82 milliárd forintba kerülne. A főváros olyan hidat szeretne, amelyen villamos is közlekedik, minden bizonnyal a hármas jelzésű. Ám a jelenlegi tervek szerint a rendelkezésre álló területsávban csak a közúti pálya kiépítésére van lehetőség. Kötött pályás közlekedés nélküli hidat viszont nem támogat az Európai Unió.

A fővárosnak önálló hidat kell majd építenie, ehhez pedig - a többletforrásokon kívül - új tervekre is szükség lesz, és persze újabb hosszú évekre az aquincumi híd megvalósulásáig.

Zsidai Péter, Magyar Hírlap


fidesz.hu