Nemes Gábor, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének alelnöke hangsúlyozta, hogy egy "felelősen gondolkodó, városi közlekedést működtető önkormányzat Európában sehol nem hozott létre hasonló jellegű vállalati struktúrát". Hozzátette, hogy a BKV működésében jelenleg nincsenek zavarok. Mint mondta, a dolgozók több évtizedes szakmai háttér birtokában, a nehézségek ellenére is biztosítják az elvárt színvonalú szolgáltatást.
A szakszervezeti vezető szerint a gondokat az okozza, hogy a cégvezetés az egyre nehezebb körülmények között dolgozó közvetlen szakmai irányítókat "átgondolatlan, gazdaságtalan, hatékonyságot nélkülöző döntésekre kényszeríti". Példaként említette, hogy az egyre korosodó járműpark üzemeltetését egyre többször csak az éppen használaton kívüli járműből kiszerelt alkatrésszel tudják biztosítani. Nemes Gábor leszögezte, hogy a BKV-nál zajló átszervezésre csak azért van szükség, mert a cégtulajdonos fővárosi önkormányzat nem fizet a megrendelt szolgáltatásokért. Emiatt a cégnek folyamatosan hiteleket kell felvennie milliárdos kamatok mellett - tette hozzá.
A szakszervezeti vezető szerint a főváros és a cég vezetői a privatizáció előkészítésének részeként olyan megoldásokat készítenek elő, amelyek működési zavarokat eredményeznek. A cégvezetés láthatóan elszánt, és kevésbé foglalkozik az új szervezeti felépítés szakmai buktatóival. "Úgy látszik, mintha szándékosan tönkre akarnák tenni az eddig megfelelően működő tömegközlekedést" - jegyezte meg. Egy ésszerű átszervezést az érdekképviseletek sem kifogásolnak. Például azt, hogy centralizálják a beruházásokat, vagy az alkatrészek beszerzését. A forgalmi és a műszaki folyamatok tervezett teljes körű szétválasztását azonban szakmailag hibás, felelőtlen lépésnek tartják. A feladatok felaprózása, szétválasztása "csak azt a célt szolgálja, hogy a tulajdonos átgondolatlan, sorozatos döntései" miatt privatizáljanak.
A szakszervezet sajnálatosnak tartja, hogy a menedzsment a főváros nyomására olyan átalakítást tervez, amely működésképtelen. Az átalakítást célzó félszáz projektben "a szakmai érvek felszínre kerülését elnyomják, félreteszik és megfélemlítik azokat a szakembereket", akik több évtizede biztosítják a cég működését. A cég felső vezetése olyan külső vállalatot vont be az átalakítási folyamatba, amelynek nincs tapasztalata a közlekedési szakmában.
Nemes Gábor közölte, a szakszervezetek "nincsenek megfélemlítve, állásukban veszélyeztetve, mint a vezetők nagy része", ezért készek véleményüket vállalni, a változások buktatóira rámutatni. "A munkahelyünk biztonságát viszont féltjük, és nem tudjuk elfogadni, hogy hónapokon keresztül bizonytalanságban tartsák a BKV Zrt. munkavállalóit" - szögezte le.
MTI - fidesz.hu