fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Aggódó dolgozók, kibelezett buszok, kimaradó járatok
2007. június 5., 10:02
A szakszervezet szerint az átalakítások következtében működésképtelenség és privatizáció vár a BKV-ra. A cég szerint csak tiszta viszonyokat akarnak teremteni. A Magyar Hírlap írása.

Egyre többször fordul elő, hogy üzemen kívüli járművekből kiszerelt alkatrészekkel teszik lehetővé más buszok forgalomba állítását.

A BKV-n belüli átszervezések első negatív tapasztalatát Nemes Gábor, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének alelnöke ismertette. Sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a múlt héten emiatt öt autóbuszt nem tudtak forgalomba állítani, kimaradtak járatok. Szerinte ennek az év elején bevezetett központosított beszerzés az oka, ezért érkeznek késve az alkatrészek.

Regőczi Miklóstól, a BKV kommunikációs igazgatójától megtudtuk, különböző okokból járatkimaradások minden héten történnek, de sosem lépik át a paraméterkönyvben meghatározott egy százalékot. Elmondta: "Járműveink mindig a KRESZ-nek megfelelő állapotban közlekednek."

Az érdekvédők sokkal nagyobb bajnak tartják, hogy feldarabolják az egységeket, ez pedig működési zavarokhoz vezet. Példaként a forgalomirányítók és a műszakiak különválasztásának képtelen ötletére hivatkoztak, ezeket ellenérdekelt félként akarják versenyeztetni a hatékonyság növelése érdekében.

Regőczi Miklós a döntést azzal indokolta, hogy tiszta, átlátható viszonyokat akarnak teremteni. A Volán társaságoknál már bevált a két terület elkülönítése, erre a lépésre készül a MÁV is. A kommunikációs igazgató szerint ennek következtében meg tudják majd állapítani a felelősséget, hogy egy mulasztás esetén melyik sofőr vagy szerelő hibázott.

A közlekedési dolgozók azt is sérelmezik, hogy kihagyják őket az átalakítási program ellenőrzéséből, a döntések a háttérben születnek. Nemes Gábor szerint "Antal Attila vezérigazgató kétarcú politikát folytat, és semmilyen érvet nem tud felhozni arra, hogy miért jó az új működési rend". Válaszok híján más magyarázatot nem tud találni, mint a küszöbönálló privatizációt, hiszen a vállalat működésével nincs baj. Ezzel szemben Regőczi azt mondta, hogy a négy közlekedési szakszervezet delegáltjai rendszeresen részt vesznek az átszervezési projektek bizottságainak ülésén, az anyagokhoz hozzáférnek a cég belső hálózati rendszerén. "Figyelembe vesszük a véleményüket, de azt is tudni kell, hogy az ötven projekt mindössze öt százaléka érinti a dolgozókat. Ezekben a kollektív szerződés miatt nem is dönthetünk jóváhagyásuk nélkül." A kommunikációs igazgató határozottan állította, hogy nincs szó privatizációról, jóllehet a tulajdonos nyugodtan dönthetne akár így is, de tudomásuk szerint nem áll szándékában.

Zsidai Péter, Magyar Hírlap


fidesz.hu