Az adóhatóság épületei nem alkalmasak az ügyfelek kulturált fogadására - mondta az InfoRádiónak a Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületének alelnöke.
Vadász Iván hozzátette: előfordul, hogy az adózók egymás ügyeivel ismerkednek, miközben egy karfátlan széken ülnek ölükben rengeteg papírral, mert nem tudják azokat hová tenni. Az APEH-nak nincsenek beszélgetőszobái.
A magyar közigazgatás, a magyar hatósági rendszer nem tiszteli annyira az ügyfeleket, az adózó állampolgárokat, hogy a meghallgatásához megfelelő feltételeket biztosítson - közölte az adótanácsadó.
Érdemes követelni a jogainkat
A Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesületének alelnöke elmondta: az ő adóellenőrzési tapasztalatai azt igazolják, hogy ha a jogkövető állampolgár ragaszkodik a jogaihoz, és számon kéri a kulturált ügyfélfogadási feltételeket, akkor nagyobb lesz a respektje, és a hivatal igyekszik kielégíteni az igényeit.
Vadász Iván úgy véli: sok adózó örül a vagyongyarapodási vizsgálatoknak, hiszen így az APEH-nak kevesebb kapacitása marad az egyéb ellenőrzések lefolytatására.
A vagyongyarapodási vizsgálatok annyira lekötötték az adóhivatal munkatársait, hogy az időarányos bevételekben lemaradás van, hiszen az egyéb ellenőrzések nem haladnak - fűzte hozzá az adótanácsadó.
inforadio.hu - fidesz.hu