Az új pályán óránként 320 kilométeres csúcssebességre képes szerelvény, amelynek első utasai között ott volt Francois Fillon francia kormányfő is, a menetrend szerint, reggel 7 óra 36-kor gurult ki a Gare de l'Est csarnokából, majd 2 óra és 20 perc múlva megérkezett a német határ menti Elzász tartomány fővárosába, Strasbourgba. A két város közötti eddigi vonatút ideje ezzel 1 óra 40 perccel csökkent. A széles utazóközönség vasárnaptól veheti igénybe a TGV új vonalát. "Álom volt Strasbourgot alig több mint két órányi távolságra hozni Párizstól. Ez az európai Franciaország szimbóluma" - jelentette ki megérkezésekor újságírók előtt Francois Fillon.
A terv eddig 5,5 milliárd euróba került, de még nincsen vége. Jelenleg ugyanis még csak 300 kilométernyi sínpálya alkalmas a vonat csúcssebességű száguldására. A hátralévő 106 kilométer - 1,7 milliárd eurós költségű - megépítésével, amellyel a tervek szerint 2015-re végeznek, a Párizs-Strasbourg menetidőt 1 óra 50 percre szándékoznak csökkenteni.
A vonal része a szélesebb volumenű európai Magistrale tervnek, amelynek célja javítani a közlekedést Nyugat- és Kelet-Európa között. Ennek keretében tervezik a gyors és közvetlen vasúti közlekedést Párizs és Budapest, valamint Pozsony között is.
MTI - fidesz.hu