A Közbeszerzési Értesítőben megjelent indoklás szerint a tenderkiírás múlt év októberében jelent meg. A hirdetmény közzétételével indított tárgyalásos eljárást - mint közbeszerzési formát - azzal indokolta az Állami Autópálya Kezelő Zrt., hogy a szolgáltatás végső tartalma csak a tárgyalások során alakulhat ki. (A szolgáltatásba tartozott távbeszélés, digitális adatátvitel és még sok egyéb, a szolgáltatás időtartama pedig 2 évre szólt.)
A múlt év november 9-i határidőre három cég - a PanTel Kft., az Invitel Zrt., valamint a későbbi panasztevő Magyar Telekom Zrt. - jelentkezett. Az ajánlatkérő mindhárom jelentkezőt elfogadta, így elkezdődhettek a tárgyalások. Ezek több fordulósak voltak, tele szakmai részletekkel, és hiánypótlásra történt felhívással. A nyertes végül az Invitel lett, a második legkedvezőbb ajánlatot a Magyar Telekom adta, míg a PanTel ajánlatát érvénytelennek nyilvánította az Állami Autópálya Kezelő Zrt.
A protestáló Magyar Telekom panaszára indult döntőbizottsági eljárásban kiderült, hogy a nyertes cég néhány szolgáltatás beindítását nulla-napos határidővel vállalta. Ezt ugyan az ajánlatkérő észre vette, és magyarázatot kért, de a végső ajánlattételi határidő után az ajánlatot már nem lehetett módosítani. (Az ajánlatkérő amúgy is megszabta, hogy az egyes szolgáltatások indítására mekkora határidőt vár el, és ezek ételemszerűen többek voltak nulla napnál.)Így az Állami Autópálya Kezelő Zrt. érvénytelen ajánlatot fogadott el nyertesnek.
Miután a jogsértést már reparálni nem lehetett, a Közbeszerzési Döntőbizottság 3 millió forintra bírságolta az ajánlatkérőt.
MTI - fidesz.hu