Mindössze 1,8 kilométer hosszú útszakasz, de az építés közbeni érdekellentétek odáig hátráltatták a beruházást, hogy azok, akik szeretnék, még mindig nem használhatják. A kétszer egysávos út az M7-es autópálya 23-as kilométerénél lévő csomópont, illetve a 8104-es számú út között épült, mivel a fővároshoz közeli Sóskúton élőknek - akiknek nyolcvan százaléka bejáró - mindmáig óriási kerülőt kell megtenniük, hogy bejussanak Budapestre. A vállalkozók pedig elsősorban annak reményében települtek ide, hogy belátható időn belül elkészül a jobb közlekedési kapcsolatot jelentő összekötő szakasz. Az utat építő Egút Zrt. 2006. október 31-én a szerződésben meghatározott átadási napon vonult le a munkaterületről, a közlekedési hatóság azonban nem adta meg a forgalomba helyezési engedélyt. Bizonyos műtárgyak és közművek ugyanis nem készültek el hiánytalanul az átadás időpontjáig, és egyes szakaszokon a burkolati hibák is veszélyeztetnék a forgalmat - értesült lapunk. Az ügy pikantériája, hogy a főúton ennek ellenére közlekednek járművek. Érdeklődésünkre a Magyar Közút Kht.-nál elmondták, hogy ipari célú forgalom bonyolódik az 1,8 kilométer hosszú, eddig el nem készült szakaszon. Házi Katalin kommunikációs igazgató elmondta, a használatba vételi eljárás folyamatban van, ugyanis a vállalkozót hiánypótlásra, illetve a kivitelezési hibák kijavítására szólították fel. Abban az esetben, ha a még szükséges fejlesztéseket elvégzik, az utat szeptemberben, azaz csaknem egy év késéssel lehet átadni a forgalomnak.
Említést érdemelnek a beruházás közbeni bonyodalmak is. A Keller László szocialista képviselő választókörzetében található út építése 2005 harmadik negyedévében kezdődött, de még a fejlesztés közben kiderült, hogy a szerződésben rögzített határidőre nem készül el az infrastruktúra. A Népszavában 2006 februárjában jelent meg, hogy a fejlesztést terület-kisajátítási problémák hátráltatják, a kivitelezőnek ugyanis két tulajdonossal, Sóskút előző polgármesterével, illetve annak a rokonával nem sikerül megállapodnia az építési telkek átadásáról. Ugyanez a napilap márciusban tette közzé a helyreigazítást, miszerint a megnevezett két tulajdonos esetében nem volt kisajátítási probléma - így ők nem hátráltatták az építkezést -, ugyanis a Pest Megyei Közigazgatási Hivatallal a felek még 2005 decemberében megállapodtak az építési terület átadásáról. A terület után járó összeget pedig maga a beruházó Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság fizette ki a tulajdonosoknak. Értesüléseink szerint ebben az esetben ráadásul a magántulajdonban lévő telkek kárára az építési engedélytől eltérően nagyobb területet foglal el az út. Ebben az ügyben a tulajdonos már egy éve beadvánnyal fordult az illetékes hatósághoz, eddig eredmény nélkül. Az út építésével kapcsolatban egyébként a Nemzeti Közlekedési Hatóság Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága indított építés-felügyeleti eljárást ez év márciusában, egyelőre ebben sincs eredmény. Az Egút Zrt. vezetőjét lapzártánkig nem értük el.
Putsay Gábor, Magyar Hírlap
fidesz.hu