fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Többezer forinttal drágább átalánydíjra kényszeríti ügyfeleit a Tigáz?
2007. július 1., 17:14
Nem lehet bejelenteni a megadott időkorlátokon belül a gázóra állását a Tigáz Zrt. gázszolgáltatónál - közölte a HírTV-vel egyik nézője. Ez azt jelenti, hogy a cég automatikusan a következő hónaptól átteszi a fogyasztót átalánydíjas fizetésre,ami kb. 5000 forinttal drágább számlát jelent. A lanchidradio.hu írása.

A Tigáznál nem lehet bejelenteni a megadott időkorlátokon belül a gázóra állását - írja a HírTV honlapja, egy betelefonáló nézőre hivatkozva. Az aktuális havi fogyasztást júniusi 29., illetve július 2. között lehetne bejelenteni - de csak elméletben. Ez azt jelenti, hogy a cég automatikusan a következő hónaptól átteszi a fogyasztót átalánydíjas fizetésre.

A szolgáltató weboldalán a mérőállás rögzítése menüpont "szünetel", a társaságnak nem lehet bejelenteni a gázóra állását. A cég ügyfélszolgálati irodái a bejelentési napokon zárva tartanak, telefonos ügyfélszolgálatuk, elektronikus elérhetőségeik, űrlapjaik a bejelentésre kötelezett időszakokban nem elérhetők.

Az átalány díjas fizetésre való automatikus áttérés a fogyasztóknak öt-hatezer forintos többletköltséget jelenthet. A HírTV nézőjének (pénztárcáját nem kímélve) kitartó próbálkozásának köszönhetően sikerült beszélnie a cég miskolci irodájával gázszivárgásra hivatkozva - csak így fogadták el problémáját, azonban ott sem tudtak megoldást mondani a problémára.

A Tigáz az év bármely időszakában egészében elháríthatná azt a problémát, ami miatt szünetel a mérőállás rögzítése, azonban ezt ők épp akkor teszik meg, amikor a fogyasztók bejelenthetnék a gázóra állását. A cég honlapján az alábbi szöveg olvasható: "A műszaki hibabejelentést a leállás ideje alatt is folyamatosan biztosítjuk." Azonban a mérőállást sehogy sem lehet rögzíteni.

Mint már arról korábban a HírTV beszámolt, a Magyar Energia Hivatal húszmillió forintra bírságolta a céget. Tíz millió forintot azért kell fizetnie a tiszántúli gázszolgáltatónak, mert több mint 180 új ügyfelének jóval a határidőn túl építtette ki a fogyasztáshoz szükséges leágazó vezetékeket. A másik, hasonló összegű bírságot azért kapta a Tigáz, mert nem tudott 20 napon belül válaszolni az írásos panaszokra, pedig ez a határidő szerepel a társaság üzletszabályzatában - mondta az energia hivatal fogyasztóvédelmi főosztályvezetője.

lanchidradio.hu


fidesz.hu