Csanádi István, a szövetség elnöke, Mezőhegyes polgármestere szerint a közutak térségükben nincsenek olyan állapotban, hogy a vasút szerepét az autóbuszok, teherautók pótolni tudnák. Utalt arra, hogy Békés megye közúti közlekedési infrastruktúrával gyengén ellátott, nincs autópálya, autóút, a megyei úthálózat az országos átlag alatt van, miközben a vasúti hálózat viszonylag kiépített. "Ha a vasúti szolgáltatást kivonják, akkor Békés megye ellehetetlenül" - jelentette ki Csanádi István, aki vasúti közlekedés mellett érvelve megjegyezte: Békés megye határ menti területként fontos szerepet tölt be a Románia felé irányuló vasúti áruszállításban.
A Körös-vidéki Térségi Vasút kísérlet tapasztalataival kapcsolatban elmondta: a kezdeményezésre rányomta a bélyegét, hogy a térségi vasút nem volt teljesen leválasztva a központi MÁV-ról, és ez a várható kedvező hatást kioltotta. A kistérségi vasút vezetőinek nem volt önálló döntéskörük, önálló pénzügyi gazdálkodásuk, ezért azokat a hatásokat, amelyeket a kísérlet során mérni szerettek volna, ilyen körülmények között nem tudtak.
MTI - fidesz.hu