Első fokon elvesztette a BKV azt a pert, amelyet egy magánszemély kezdeményezett, hogy megtudja, mekkora bevétele keletkezett tavaly és tavalyelőtt a közlekedési cégnek a reklámfelületek értékesítéséből. "Azt hittem, egy egyszerű email-váltással megismerhető ez az adat, de a BKV-nál csak újabb és újabb kifogásokat találtak" - mondja Kulcsár Zoltán adatvédelmi szakértő, aki azért kíváncsi az adatokra, mert azt gondolja, ahhoz képest, amennyi reklám található a járműveken, peronokon, megállókban és más BKV felületeken, árulhatnák olcsóbban is a menetjegyeket.
Miután Kulcsár e-mailben megkérte az adatot a BKV-tól, a közlekedési vállalatnál először arra hivatkoztak, hogy üzleti okokból nem adják ki a számokat, majd azt mondták, nincsenek is birtokukban az adatok. Az adatvédelmi szakértő ezután fordult bírósághoz, amely idén januárban első fokon tizenöt napot adott a BKV-nak, hogy a Peron Reklám Kft-vel kötött szerződéseit és az ezekből származó 2005-2006-os bevételekre vonatkozó adatokat nyilvánosságra hozzák. A döntés ellen azonban fellebbezést nyújtott be a cég, a másodfokon eljáró bíróság pedig jövő januárra tűzte ki az újabb tárgyalást. Kulcsár Zoltán ezt azért is érthetetlennek tartja, mert általánosságban a másodfokú tárgyalást az iratok benyújtásától számított négy hónapon belül köteles kitűzni a tárgyalást, ám az adatvédelmi törvény rendelkezése alapján közérdekű adat kiadása iránti perben soron kívül kell eljárnia.
Péterfalvi Attila adatvédelmi biztos szerint az ügy egyértelmű: a BKV-nak nyilvánosságra kell hozni a kért adatokat, ám a cég a jogerős bírósági ítéletig még húzhatja az időt. Azt az ombudsman is furcsállja, hogy miért nem soron kívül tárgyalja a beadványt az ügyben eljáró másodfokú bíróság.
hirtv.hu - fidesz.hu