A hírt az Evenimentul Zilei című napilap szombati száma tette közzé. A CFR Marfa igazgatója, Liviu Bobar is megerősítette a lapnak a román állami vállalat érdeklődését a magyar zártkörű részvénytársaság iránt. Elmondta: ha sikerül megvásárolni a MÁV Cargo-t, akkor a román vállalat új szállítási lehetőségekhez jutna Nyugat-Európa és a Fekete-tenger partján fekvő Constanta között.
A lap szerint a CFR Marfa 50 ezer vagonnal és ezer mozdonnyal, a MÁV pedig csak kilencezer vagonnal rendelkezik. Ludovic Orban román közlekedési miniszter azzal számol, hogy a július 23-án lejáró privatizációs kiírásra Németországból, Ausztriából, Oroszországból és Ukrajnából is érkeznek majd ajánlatok.
A tárcavezető közölte: ha sor kerül az üzletre, akkor nem az állami költségvetésből használnak fel pénzt, hanem a CFR Marfa-nak bankkonzorciumokkal és befektetési alapokkal való társulásából teremtik elő a vételárhoz szükséges összeget.
A MÁV Cargo értéke valamivel több mint egymilliárd euróra tehető - olvasható az Evenimentul Zileiben.
A magyar kormány 2006. július 5-iki ülésén döntött a MÁV Cargo értékesítéséről. Az értékesítési folyamat részeként a MÁV 2006. december 7-én indított gyorsított, tárgyalásos közbeszerzési eljárást a MÁV Cargo Zrt. privatizációjában közreműködő tanácsadó kiválasztására, amit a CA-IB Zrt. vezette Pro Cargo konzorcium nyert meg az idén februárban.
A MÁV Cargo Zrt. - önálló működésének első évében - 2006-ban 93 milliárd forint árbevételt és 2,8 milliárd forint adózás előtti eredményt ért. Tavaly a MÁV Cargo részesedése a magyarországi árufuvarozási piacon mintegy 20 százalék, a vasúti árufuvarozásban 82-83 százalék volt. A társaság 2006-ban megközelítően 47 millió tonna árut szállított, ami 6 százalékos teljesítménynövekedés az előző évhez képest.
A társaság árbevételén belül 10 százalékkal nőtt a fuvardíjbevétel, ami 2006-ban 77 milliárd forint volt. A nemzetközi áruforgalom részaránya a cégen belül 75 százalékot tesz ki, az arány további növelése a cég tervei között szerepel.
MTI - fidesz.hu