A National Consumer Council (nemzeti fogyasztóvédelmi tanács) megállapítja: a tévé és a monitor előtt sok időt töltők sokkal anyagiasabbak, az ilyen gyerekek többet vitatkoznak a családjukkal, rosszabb véleménnyel vannak a szüleikről és az önbecsülésük is gyengébb.
A fogyasztóvédelmi jelentés érdekes kiemeli, hogy mennyire különbözik a tévé és az internet befolyása, hatása az egyes társadalmi csoportokban. A szegény sorban élő gyerekek sokkal gyakrabban néznek kommersz műsorokat, valamint a csak az idősebb korosztály számára ajánlott adásokat.
A dokumentum leszögezi: a hátrányos helyzetű területeken élő gyerekek 51 százaléka gondolja úgy, hogy minél több pénze van valakinek, annál boldogabb, 47 százalékuk pedig legszívesebben vásárlással üti el az idejét.
Ezzel szemben a tehetős családok gyermekei közül csak 23 százaléka értett egyet az előbbi két kijelentéssel.
A jelentős kiemeli azt is, hogy a tévénézés sok családban szinte folyamatos tevékenység, és ez különösen így van az étkezések idején.
A kutatás minden bizonnyal megerősíti Gordon Brown brit miniszterelnök törekvését, amellyel szeretné megállítani a gyerekkor "erózióját". A kormányfő korábban úgy vélekedett, hogy a gyerekek egyre inkább ki vannak téve az agresszív hirdetések nyomásának.
inforadio.hu
fidesz.hu