A gép fedélzetén a legfrissebb közlések szerint 176 ember utazott, de félő, hogy a baleset idején a földön tartózkodó személyek közül is többen áldozatul estek a szerencsétlenségnek.
José Serra, Sao Paulo szövetségi állam kormányzója elmondta: úgy tájékoztatták, hogy a kigyulladt repülőgép belsejében 1000 Celsius-fokos hőmérséklet uralkodott, így gyakorlatilag a nullával egyenlő az esélye annak, hogy túlélőket találjanak. Előzőleg Manuel Antonio da Silva Araujo, a brazil tűzoltóság ezredese úgy nyilatkozott, hogy a baleset pillanatában a földön tartózkodó emberek közül is többen életüket vesztették, így összesen kétszáz emberéletet követelt a tragédia. Amennyiben ez bebizonyosodik, úgy a keddi volt Brazília történetének legsúlyosabb repülőszerencsétlensége.
A hatóságok korábban ennél jóval alacsonyabb áldozati mérleget tettek közzé. A brazil kormány közölte, hogy a baleset helyszínéről egy személyt szállítottak el, sérültekről vagy halálos áldozatokról azonban nem tett említést. A tűzoltóság szóvivője egy halottról és 12 sebesültről számolt be; a Globo tévécsatorna úgy értesült, hogy három halálos és két sebesült áldozata van a szerencsétlenségnek.
Benzinkútnak csapódott a gép?
A TAM brazil légitársaság belföldi járaton közlekedő A320-as típusú utasszállító gépe esős időben próbált meg leszállni a Sao Paulo melletti Congonhas repülőtéren. A gép kifutott a leszállópálya nedves betonjáról, áthaladt egy az esti csúcsforgalom idején zsúfolt autóúton, majd egy közeli épületnek - egyes jelentések szerint benzinkútnak, más híradások szerint raktárépületnek - ütközött.
A becsapódás nyomán hatalmas tűz ütött ki a helyszínen. Harmincegy tűzoltóautó személyzete küzdött a lángokkal, amelyeket a baleset után több mint egy órával még nem sikerült elfojtani. Tévétársaságok képes beszámolóiban jól látszott, amint a gép farokrésze kiáll egy nagy épületből, lángnyelvek csapnak a magasba.
Egy brazil szövetségi bíróság biztonsági megfontolásokra hivatkozva februárban egy időre megtiltotta, hogy nagy repülőgépek használják a Congonhas repülőteret, a fellebbviteli bíróság azonban három géptípus esetében feloldotta a tilalmat.
stop.hu, MNO
fidesz.hu