Az eseményen az idén tíz pincészet borait kóstolhatják meg az érdeklődők a bornapok helyszínén, a badacsonyi móló mellett. Magyarországon a statisztikák szerint az utóbbi tíz évben enyhén emelkedik a borfogyasztás, elérte az egy főre jutó 33 litert. Az 22 magyar borvidék közül az emberek általában csak 3-4-et tudnak megemlíteni, annak ellenére, hogy a piaci felmérések szerint egyre többen választanak drágább, minőségi bort vásárlásuk során Magyarországon.
Mindez - vélik a hozzáértők - annak köszönhető, hogy a magyar fogyasztók egyre jobban ismerik a borfajtákat. Varga Bálint, a Badacsonyi Bornapokon szintén megjelenő Varga Pincészet marketingért felelős vezetője szerint egyebek között a mostanihoz rendezvényeknek köszönhető, hogy az utóbbi évtizedben emelkedett a magyar borfogyasztásban. A szakember hozzátette: a független piackutatási adatok az mutatják, hogy a magyar lakosság 59 százaléka fogyaszt bort, ám csak kevesen ismerik jól a borokat.
Az átlagos ismeretekkel rendelkező fogyasztó nehezen tud tájékozódni a borvidékek között. A felmérések során a felsorolás gyakran kimerült az egri, a villányi, a badacsonyi és tokaji borvidékek megemlítésével. Varga Bálint szerint létfontosságúak a hegyközségek, borvidékek által szervezett borfesztiválok, hiszen az ott szerzett tapasztalatok megjelennek a vevők fogyasztási szokásaiban.
A Varga Pincészet évente több mint 11 millió palack bort és pezsgőt értékesít. A cég ebből több mint 7 millió üveget belföldön ad el. A társaság múlt évi árbevétele - a korábbi információk szerint - 2,7 milliárd forint körül alakult, az előző évi 2,5 milliárd forinttal szemben.
MTI - fidesz.hu