fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Macskaköröm
2007. augusztus 13., 11:18
Új dimenziók a föld alatt: Demszky Gábor és a 4-es metró kalandjai a magyar médiában.

A 4-es metró új dimenzióba helyezi a budapesti tömegközlekedést."
(Demszky Gábor főpolgármester honlapja)

"Már szédülök, hogyha hallom, hogy hány metró és hány híd és hány alagút és hogy hol fúrják és hogy a Duna alatt megy, hihetetlen, ami történik."
(Demszky Gábor, MTV, 2006. március 2.)

"Ígéreteink kétharmadát teljesítettük, egynegyedük teljesítése folyamatban van, nyolc százalékot pedig nem tudtunk megcsinálni - jelentette ki Demszky Gábor. A főpolgármester közlése attól függően szorul pontosításra, hogy mi is számít ígéretnek. A "jelenleg is dolgozunk" kategóriába sorolta például saját honlapján a főpolgármester a 4-es metró építését, a balul sikerült nagykörúti villamoscserét, valamint a ködbe vesző, uniós pénzekből meghosszabbítható villamosvonalakat, amelyek közül a 1-es már 1995 óta vár arra, hogy átmehessen a Lágymányosi hídon. A nem teljesült nyolc százalékhoz Demszky nagyvonalúan olyan nagyberuházásokat sorol egy-egy ígéretként, mint az aquincumi híd megépítése, a budai alsó rakpart kétszer kétsávosra szélesítése, a Felvonulási tér visszaparkosítása vagy a Moszkva tér felújítása. Ezek között akad olyan, amelynek megvalósítására 16 esztendeje is ígéretet tett Demszky."
(Népszabadság, 2006. augusztus 28.)

"- A négyes metró terve? Még be sem adták - mondta lapunknak meglepetten Ana-Paula Laissy, a régiós főigazgatóságot felügyelő Danuta Hübner biztos szóvivője."
(Népszabadság, április 21.)

"Demszky arról számolt be, hogy Brüsszelben találkozott Jacques Barrot-val, az unió közlekedési biztosával, akitől ígéretet kapott arra, hogy Budapest megkapja a szükséges forrásokat. Szavait szinte azonnal módosította a városháza sajtóirodája, illetve cáfolták a Népszabadságnak nyilatkozó brüsszeli illetékesek."
(Magyar Nemzet, április 23.)

"A 4-es metró építésébe mind a főváros, mind a kormány 2004-ben egy 1996-os megvalósíthatósági tanulmány alapján vágott bele, ami mélységében nem foglalkozott a megtérülés kérdésével. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) tavaly újraszámolta a metró megtérülési mutatóit, amiből az derült ki, a 4-es metró 32 év alatt nem hozza be a rá költött milliárdokat."
(Index, június 26.)

"A főpolgármester szerint semmi sem veszélyezteti a 2010 végi átadást."
(Magyar Hírlap, június 28.)

"Nem készül el szeptember 1-jére a Fővám és a Gellért téri metróállomás, csak 14-15 napos késéssel; a Fővám téren mindössze három embert látott dolgozni a főpolgármester."
(Figyelő, augusztus 3.)

"Hozzáfogunk az 5-ös metrónak nevezett gyorsvasút előkészítéséhez."
(Demszky Gábor főpolgármester honlapja)

hetivalasz.hu- fidesz.hu