Hozzátette, hogy a manőverek során TU-160, TU-95MSZ, TU-22M3, és Il-78 típusú repülőgépek 50 felszállást hajtottak végre, s összesen több mint 400 órán át tartózkodtak a levegőben. Ezalatt a NATO 21 vadászgépe több mint 5 órán át kísérte az orosz repülőket. A hadgyakorlaton részt vett egy korai előrejelzést szolgáló, rádiólokátorokkal felszerelt A-50 típusú gép és több Szu-27 típusú vadászgép is.
Az orosz hadászati repülőgépek közül több egység 13 órán át tartózkodott a levegőben. A vezérőrnagy szerint az ilyen hadgyakorlatok alapvető szerepet játszanak a hadászati bombázók személyzetének kiképzésében.
Emlékeztetett arra, hogy 1992-ig az említett térségekben, valamint az Északi-sarkvidék és az Indiai-óceán felett rendszeresen repültek orosz hadászati gépek, a Szovjetunió széthullása után azonban a felszállások száma jelentően csökkent. Csupán feltöltés nélkül, kis kötelékekben repültek a hadászati bombázók, főleg azért, hogy a személyzet gyakorolja az orientációt nem nyújtó térségek, illetve a sarki körülmények közötti repülést. Mint mondta, idén júliustól újból megnövekedett a repülések száma az említett térségekben.
Az augusztusi hadgyakorlat elsődleges céljaként a felkészült pilóták tudásának szinten tartását és a fiatalok képzését nevezte meg a vezérőrnagy. A fő feladatok között említette a legnagyobb felszállási súllyal való felszállást, a hatósugár maximumának elérését és a távoli repülőtereken való leszállást.
Vlagyimir Putyin elnök pénteken jelentette be, hogy állandó jelleggel felújítják az orosz hadászati repülőgépek repüléseit. Pénteken nulla órakor már el is indult 14 stratégiai rakétahordozó repülőgép, valamint több, azok ellátására és feltöltésére szolgáló gép.
-A mai naptól az ügyelet rendszeres lesz, és stratégiai jelleggel folyik - hangsúlyozta az orosz államfő.
stop.hu, MNO
fidesz.hu