A tervek elkészültek, s miután a finanszírozásra az EU is igent mondott, jövőre elkezdődhet a nyugat-pannon vasút Soprontól Szentgotthárdig húzódó szakaszának mintegy 25 milliárd forint értékű rekonstrukciója - erősítette meg a lap információit Székely Csaba, az osztrák-magyar tulajdonban lévő Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. vezérigazgatója.
A múlt év végén a MÁV-tól üzemeltetésre átvett, 53 kilométer hosszú Szombathely-Körmend-Szentgotthárd vonalszakasz felújítása - a pálya korszerűsítése, villamosítása, valamint a korszerű biztonsági berendezések kiépítése - 18 milliárd forintba kerül. További 7 milliárdot a részben már felújított Sopron-Szombathely szakaszra költenek majd.
Székely nem cáfolta a lapnak azt az értesülését, mely szerint a Cargo után, ha azokat eladják, a GYSEV újabb MÁV-cégekre, illetve üzletágakra is pályázni kíván. Többek között felkeltette érdeklődésüket a mintegy 800 mozdonnyal rendelkező vontatási üzletág.
A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút annak ellenére tud nyereségesen működni Magyarországon, hogy ugyanazok a feltételek állnak rendelkezésére, mint amikkel a MÁV is szembesül. A személyszállítási tarifái is megyegyeznek az állami vasúttársaságéval. Ugyanakkor a cég nyereségéből és más forrásokból befektetésekre is képes.
napi.hu, MNO
fidesz.hu