Apáthy Endre közölte: nem a kivitelező, hanem a főváros hibájából nem készült el időre az állomás.
A szerződést a főváros és az Hídépítő Zrt. 2006. július 3-án írta alá, a jogerős építési engedélyt azonban csak idén február 4-én kapta meg a kivitelező.
A tervezési alapadatokhoz sem jutottak hozzá a szerződéssel egy időben: ebben az utolsó módosítás 2007. április 4-én történt - tette hozzá.
A munkaterületet tavaly augusztus 7-én kellett volna elfoglalnia a cégnek, ezt azonban csak január 17-én tehették meg - magyarázta Apáthy Endre.
A Hídépítő Zrt. szeptemberben távozó vezérigazgatója elmondta: az általuk leadott ütemtervben azok a határidők szerepelnek, amelyeket az új alapadatok függvényében vállalni tudtak, ebben írták le azt is, hogy az alsó rakpartot szeptember 18-án tudják csak átadni.
Apáthy Endre kijelentette: a Hídépítő Zrt. munkásai a Fővám téren heti hét napon át napi huszonnégy órán át dolgoznak, ám az egyes munkafázisok szervezése alakulhat úgy, hogy egyszerre mindössze három ember végez egy adott feladatot. (Ezt tette szóvá Demszky Gábor főpolgármester egy helyszíni látogatása alkalmával.)
A kivitelező vezérigazgatója feltételezi, hogy a főpolgármester azért őt tette felelőssé a késésért, mert ezzel próbálja kendőzni az elmúlt időszak előkészítési hibáit.
Apáthy Endre felhívta a figyelmet arra, hogy a Kelenföldi pályaudvari állomáson ugyanilyen problémák miatt csúszik az építkezés.
A helyszínen fél éve kellene dolgoznia a Hídépítőnek, de még a jóváhagyott építési engedélyt sem kapták meg.
inforadio.hu - fidesz.hu