A BKV közleménye szerint a pénteki egyeztetésen csak abban sikerült megegyeznie a feleknek, hogy a bizottságok részleteiben kidolgozzák az eddigi bértárgyalások során felmerült konkrét gazdasági és pénzügyi kérdéseket és a lehetséges megoldásokat.
A menedzsmentnek nem célja a már meglévő szociális juttatások rendszerének megbontása sem. Sőt, inkább abban kéri a szakszervezetek együttműködését, hogy közösen olyan forrásokat keressenek, amelyekből lehetőség nyílhat a nem bérjellegű juttatások esetleges emelésére - olvasható a közleményben.
Földényi György, a sztrájkbizottság elnöke az MTI-nek elmondta, hogy továbbra sincs közeledés az idei béremelés ügyében. A munkáltató nem hajlandó teljesíteni a tizenötezer forinton felüli 6 százalékos, január 1-re visszamenőlegesen fizetendő béremelési igényüket.
A munkáltató legfeljebb csak arra hajlandó, hogy valamilyen egyszeri szociális juttatást, vagy jutalmat fizessen, ez pedig a szakszervezeteknek teljesen elfogadhatatlan - tette hozzá.
A még elégséges szolgáltatással kapcsolatban elmondta, hogy szerintük az utazóközönséget sem szolgálná, ha például a sztrájk ideje alatt a szokásos metró- és villamosszerelvények, valamint buszok fele közlekedne. A nagy tumultus miatt ez igen balesetveszélyes lenne. Ezért a szakszervezetek szerint csak az fogadható el, hogy a sztrájk ideje alatt egyáltalán ne közlekedjenek a BKV-járatok, és erről időben előre tájékoztassák az utazóközönséget.
Regőczi Miklós, a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója az MTI-t úgy tájékoztatta: ha esetleg sztrájk lenne szeptember 4-én, akkor a BKV menedzsmentje ragaszkodik ahhoz, hogy a budapestiek a vállalat szolgáltatásait legalább 80 százalékos mértékben használhassák.
Földényi György ugyanakkor elmondta, hogy az érdekképviseletek folytatják a szeptember 4-i sztrájk előkészítését, a szakszervezeti tagoktól kért vélemények alapján a támogatottság csaknem teljes.
A sztrájkbizottság elnöke arra is kitért, hogy a szakszervezetek kifogásolják, a pénteki tárgyaláson nem a társaság vezérigazgatója képviselte a munkáltatót. Hozzátette: felhívták a figyelmet arra, hogy amennyiben a munkáltató továbbra is alacsonyabb képviseleti szintet biztosít, akkor ezt teszik a szakszervezetek is.
Legutóbb 1993-ban volt kétórás figyelmeztető sztrájk a BKV-nál.
Sztrájktörőket keres a BKV
Alkalmi, fizetett hirdetésben keres sztrájktörő autóbuszvezetőket a BKV a szeptember 4-i munkabeszüntetés idejére. A közlekedési vállalat erre a napra extra fizetési lehetőséget biztosít. Sőt, ha valaki a volán mögé ül a sztrájk idején, esélyt kap arra, hogy a BKV tartós szerződést kössön vele.
A társaság arra buzdít minden érdeklődőt, hogy ragadja meg a lehetőséget, amely izgalmas munkát biztosít versenyképes fizetésért. Regőczi Miklós, a közlekedési vállalat kommunikációs igazgatója tegnap azt mondta: a sztrájk idejére akár nyugdíjas busz-sofőröket is visszavezényelhet a BKV.
MTI, Lánchíd Rádió - fidesz.hu