A vasút megmentéséért túrázók szerint a műemléki védelem alá helyezett vasútvonal értékét nem lehet pénzben mérni. A Veszprémvarsány-Veszprém közötti szakasz, egy éve került be a kormány által megszüntetésre ítélt 28 mellékvonal közé, de végül a leállított 14-ben már nem szerepelt. A Cuha völgyében élők már 14 ezer aláírást gyűjtöttek össze tiltakozásul, gyalogtúráikat szerveztek és a megváltott vasúti jegyeikkel pedig elérték, hogy a statisztikák azt mutassák: nőtt a személyforgalom a vonalon.
Gyenes Viktor, a túra szervezője elmondta, hogy tavaly szeptember óta több mint 1500 fő vett részt ezeken a rendezvényeken. Ez azt jelenti, hogy ennyivel több menetjegy fogyott, amelyek nagy részét itt váltották a zirci állomáson. A kimutatható személyforgalom növekedés érdekében tették ezt, így mindenképpen volt ennek értelme.
A demonstrálók szerint a vasút megszüntetése komoly veszteséget jelentene a környéken lakóknak.
Antall Judit elmondta, nagyon együtt éreznek azokkal, akik nap mint nap ezen a vonalon járnak, és a megszűnésével esetleg elveszíthetik a munkahelyüket, vagy egyáltalán a megélhetésük nehezebbé válik.
A helyiek úgy látják, csak a tiltakozások, az önkormányzatok, a civil szervezetek és a magánszemélyek összefogása mentette meg eddig a Cuha-völgyi vasutat.
Czaun János Veszprém alpolgármester közölte, hogy Győr és Veszprém is összefogott ebben az ügyben, közös közgyűlési határozatokat is elfogadtak, és amilyen lobbi erővel csak rendelkeznek, úgy próbálják megmenteni ezt a vasútvonalat.
A tiltakozó túrázók és szervezetek úgy látják, csatát nyertek, de háborút nem, mivel a kormánynak továbbra is feltett szándéka, hogy a megmaradt, sajtóhírek szerint 80-nál is több mellékvonalon megszüntesse a közlekedést.
hirtv.hu - fidesz.hu