Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes azt közölte, eddig mintegy százan jelentkeztek a hirdetésre. Álláspontja szerint nem törvénytelen a külső munkavállalók bevonása, mivel a szakszervezetek az említett napon egyáltalán nem kívánják felvenni a munkát, a BKV pedig az utasoknak biztosítani kívánja az elégséges szolgáltatást.
Egy átlagos hétköznapon több mint ezer buszvezető dolgozik a BKV járművein.
A kommunikációs vezető elmondta, a szakszervezetek pénteken írásban azt közölték: "nulla százalékos" szolgáltatást képzelnek el a sztrájk napjára. Innen a cégvezetés felelőssége, hogy valamilyen szolgáltatást biztosítson Budapest és az agglomeráció lakóinak - indokolta a hirdetés jogosságát a kommunikációs vezető.
Közölte, a hétfői, a szolgáltatásokról tervezett tárgyalás már csak a sztrájk technikai részletekről szól, így például arról, hogy a munkabeszüntetés éjféltől vagy a 4.30 órás üzemkezdettől tartson 13 óráig.
Kitért arra is, hogy a cég vezetése szeptember 4-én a nem sztrájkolókra, a nyugdíjas járművezetőkre, valamint külsősökre számít; utóbbiaknak előbb egy egy-két napos képzésen is részt kell venniük.
A Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetei Szövetségének ügyvezető alelnöke szerint nagy felháborodást keltett a járművezetők körében a hirdetés, és az, hogy a BKV extra fizetést ajánl a részben képzetlen jelentkezőknek.
Nemes Gábor szerint törvénytelen az eljárás és veszélyeztetheti az utasok biztonságát is. Mint mondta, felelőtlenség lenne, ha a területen gyakorlatlan munkavállalókat egy-két nap alatt képeznének ki a feladatra. Arra hívta fel a figyelmet, hogy a tömegközlekedési járművek "veszélyes üzemnek" számítanak, és a szabályok sem teszik lehetővé az ilyen gyorsított képzést.
Az elégséges szolgáltatások mértékéről folytatott vita lényege, hogy a két fél eltérően ítéli meg, mi a veszélyesebb, ha a sztrájk idején a szokottnál kevesebb járat indul el, vagy ha egyáltalán nem indulnak el a járművek.
A szakszervezetek attól tartanak, hogy a kevesebb járat zsúfolttá, és így balesetveszélyessé teszi a közlekedést. Regőczi Miklós szerint azonban éppen a sztrájk miatt aznap jóval kevesebben utaznának a BKV járművein. Véleménye szerint megoldás lehetne az is, ha csak a fő vonalakon haladó buszok, villamosok vagy a metrószerelvények szállítanának utasokat.
A vezérigazgató-helyettes kitért arra is: úgy tudják, hogy a forgalomirányítók többsége nem sztrájkol.
MTI - fidesz.hu