fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Hirdetésekben keres sztrájktörőket a BKV
2007. augusztus 26., 12:36
Fizetett hirdetésekben keres buszvezetőket a BKV vezetése a szeptember 4-ére meghirdetett sztrájk idejére. A cég jogosnak, míg a szakszervezetek felháborítónak és törvénytelennek tartják a lépést - közölték az érintettek vasárnap.

Regőczi Miklós vezérigazgató-helyettes azt közölte, eddig mintegy százan jelentkeztek a hirdetésre. Álláspontja szerint nem törvénytelen a külső munkavállalók bevonása, mivel a szakszervezetek az említett napon egyáltalán nem kívánják felvenni a munkát, a BKV pedig az utasoknak biztosítani kívánja az elégséges szolgáltatást.

Egy átlagos hétköznapon több mint ezer buszvezető dolgozik a BKV járművein.

A kommunikációs vezető elmondta, a szakszervezetek pénteken írásban azt közölték: "nulla százalékos" szolgáltatást képzelnek el a sztrájk napjára. Innen a cégvezetés felelőssége, hogy valamilyen szolgáltatást biztosítson Budapest és az agglomeráció lakóinak - indokolta a hirdetés jogosságát a kommunikációs vezető.

Közölte, a hétfői, a szolgáltatásokról tervezett tárgyalás már csak a sztrájk technikai részletekről szól, így például arról, hogy a munkabeszüntetés éjféltől vagy a 4.30 órás üzemkezdettől tartson 13 óráig.

Kitért arra is, hogy a cég vezetése szeptember 4-én a nem sztrájkolókra, a nyugdíjas járművezetőkre, valamint külsősökre számít; utóbbiaknak előbb egy egy-két napos képzésen is részt kell venniük.

A Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetei Szövetségének ügyvezető alelnöke szerint nagy felháborodást keltett a járművezetők körében a hirdetés, és az, hogy a BKV extra fizetést ajánl a részben képzetlen jelentkezőknek.

Nemes Gábor szerint törvénytelen az eljárás és veszélyeztetheti az utasok biztonságát is. Mint mondta, felelőtlenség lenne, ha a területen gyakorlatlan munkavállalókat egy-két nap alatt képeznének ki a feladatra. Arra hívta fel a figyelmet, hogy a tömegközlekedési járművek "veszélyes üzemnek" számítanak, és a szabályok sem teszik lehetővé az ilyen gyorsított képzést.

Az elégséges szolgáltatások mértékéről folytatott vita lényege, hogy a két fél eltérően ítéli meg, mi a veszélyesebb, ha a sztrájk idején a szokottnál kevesebb járat indul el, vagy ha egyáltalán nem indulnak el a járművek.

A szakszervezetek attól tartanak, hogy a kevesebb járat zsúfolttá, és így balesetveszélyessé teszi a közlekedést. Regőczi Miklós szerint azonban éppen a sztrájk miatt aznap jóval kevesebben utaznának a BKV járművein. Véleménye szerint megoldás lehetne az is, ha csak a fő vonalakon haladó buszok, villamosok vagy a metrószerelvények szállítanának utasokat.

A vezérigazgató-helyettes kitért arra is: úgy tudják, hogy a forgalomirányítók többsége nem sztrájkol.

MTI - fidesz.hu