Az amerikai Boing gyár augusztus 25-én tájékoztatta valamennyi B737NG típust üzemeltető társaságot, így a Malévet is. Az amerikai légügyi hatóság is kiadott egy légi alkalmassági direktívát, amelyet a Malév is kötelező érvényűnek tekint, és a szükséges ellenőrzéseket a flotta valamennyi B737NG repülőgépén haladéktalanul végrehajtja - közölte a Malév.
Az ellenőrzéseket az orrsegédszárny sín rögzítésén kell végrehajtani. A 18 gép vizsgálata összesen 8 munkaórát vesz igénybe, költsége így elhanyagolható. Az ellenőrzés a menetrendet nem befolyásolja - mondta Németh Krisztina.
A tajvani China Airlines tájékoztatása szerint azért gyulladt ki a bal oldali szárnyon lévő hajtómű, mert lyukas volt az üzemanyagtartály és kifolyt a kerozin. Az incidens Japánban, az okinavai repülőtéren történt augusztus 19-én. A 165 utast még időben ki tudták menteni a mentőcsúszdákon. Alig hagyta el az utolsó utas a gépet, a Boeing 737-es felrobbant, a detonáció pedig kettészakította a géptörzset.
hirtv.hu - fidesz.hu