fidesz.hu főoldal
Hírek
Interjú
Publicisztika
Európai Unió
Mondatok
Az aquincumi híd ma még álom
2007. szeptember 13., 10:13
"Nem kétséges, szükség van az aquincumi hídra" - mondta lapunknak Derce Tamás, Újpest polgármestere. Hasonlóképp vélekedik Bús Balázs, Óbuda vezetője. De kivált akkor lesz érezhető majd a rendkívüli jelentősége - az északi M3-as híddal együtt -, amikor ismét a mostanihoz hasonló közlekedési katasztrófahelyzet áll elő az árvíz következtében. A Magyar Hírlap írása.

Megindult az apadás a Duna fővárosi szakaszán a kedd esti lassú, csaknem nyolc órán át tartó tetőzés után. A folyó legmagasabb szintje 692 centiméter volt. Lapzártáig tíz centiméteres apadást regisztráltak a vízügy műszerei. A Duna felső szakaszán erőteljesebben csökken a vízszint, ezért a Szigetközben a harmadfokú készültséget másodfokúra enyhítették.

A folyó alsó részén első fokú a készültség, ez alól egyedül Baja térsége kivétel, ott másodfokúra emelték a szintet. Az áradás miatt két hétre felfüggesztették az M0-s északi átkelőjének építését.

Az aquincumi híd még csak a tervekben szerepel. A két érintett kerület polgármestere egyaránt azt a verziót támogatja, hogy az új átkelő a már meglévő vasúti híd északi, azaz Vác felőli oldalára kerüljön. "Közlekedési szempontból Észak-Budapest rendkívül elhanyagolt helyzetben van" - mondta Derce Tamás. Szerinte a leendő híd a rávezető utak nélkül hajítófát sem érne. Ezeknek az utaknak a megépítésével alapvetően megváltozna Újpest képe: eltűnne három tízemeletes pontház, egy ötszintes szalagház fele, s jelentős darabot kellene kihasítani a Gépelemgyár területéből. Új helyet kellene keresni az újpesti villamosteher-elosztónak is.

"A legolcsóbb megoldás az lenne, ha a hidat a már meglévő pillérekre, a vasúti mellé húznák föl" - mondta Bús Balázs, hozzátéve, úgy tűnik, a Fővárosi Önkormányzat ismét elpuskáz egy remek lehetőséget, hiszen a MÁV úgy akarja jövőre felújítani a hidat, hogy közben nem történik előrelépés a közúti átkelő ügyében. A híd kiegészítése közútira harmincmilliárd forintba kerülne, s ugyanennyi pénzt emésztene föl a rávezető utak elkészítése. Egy külön átkelő építése hatvanmilliárdnál is többet vinne el.

Járható rakpartszakaszok

Az árvíz levonultával tegnap reggel három helyen nyitották meg a két rakpartot. A budai oldalon a Halász utcánál, valamint a Lágymányosi és a Petőfi híd között, Pesten a Közraktár utca és a Szabadság híd között indult meg a forgalom.

Lázin Miklós András - Zsidai Péter, Magyar Hírlap


fidesz.hu