Újpest polgármestere a Körvasútsor megépítésében és a Temesvári úti felhajtóban látta előfeltételét az Újpestet Óbudával összekötő Duna-híd megvalósíthatóságának. Budapest közlekedésének nem csak az M0-ás hídra van szüksége. A 4-es metró megépülésétől a felszíni közlekedés egy fikarcnyit sem fog javulni - hangsúlyozta Derce. Költségekre vonatkozó kérésre fővárosi információra hivatkozva 180-200 milliárd forint körüli összegre tette a beruházást, mely azonban nem áll a beruházó Fővárosi Önkormányzat rendelkezésére. Csak a duma van, jegyezte meg ironikusan.
A MÁV a jövő évben megkezdi a híd felújítását, úgy, hogy még nincs egyezség Demszky Gábor hivatalával. Erről már Bús Balázs beszélt, hozzátéve, hogy a Főmterv-nek már elkészültek a vasúti-, illetve közúti közlekedésre egyaránt alkalmas híd rekonstrukciós tervei. Óbuda polgármestere levélben hívta fel a főpolgármester figyelmét arra, hogy jövő hét hétfőig még beadhatja a Főváros a megvalósíthatósági tervet finanszírozó pályázatát a Közép-Magyarországi Operatív Program keretében a Regionális Fejlesztési Tanácshoz. Egyben arra kérte Demszky Gábort, hogy - megállítandó észak-Buda közlekedésének teljes ellehetetlenülését - teremtse elő a pályázathoz szükséges önrészt.
Jelenleg Pestre átjutni egy elavult vasúti hídon, illetve közúti dunai átkelő hiányában a III. kerület központi területein és az Árpád hídon keresztül lehet - olvasható Demszky Gábor saját honlapján. A főpolgármester reményei szerint a budai oldalon az útépítés 2008-ban kezdődhet el és 2010-ben fejeződik be. A pesti oldalon az építés 2008-tól 2011-ig tartana. A híd a tervek szerint 2012-ben lesz készen, mivel a Főváros kiemelt projektjei között jelenleg nem szerepel.
obuda.hu- fidesz.hu