A reformprogramnak számos olyan pontja volt, amelyet az utazóközönség közvetlenül nem érezhetett volna, hiszen ezek a belső folyamatok racionalizálásáról szóltak; ilyen volt a beszerzési folyamatok megváltoztatása vagy a létszámleépítés - mondta az InfoRádiónak a Városi és Elővárosi Tömegközlekedési Egyesület szóvivője.
Vitézy Dávid közölte: 12-13 milliárd forint megtakarítását csak drasztikus belső átalakítással lehet elérni.
Hozzátette: azt nem mondta még meg sem a BKV vezetése, sem a főváros, hogy ki vállalja a felelősséget azért, hogy a vállalat a korábbi években 78 milliárdos adósságot halmozott fel úgy, hogy kiadásainak nagy része szükségtelen volt.
Citromlé méregdrágán
Az ellenőrzések során például kiderült, hogy a közlekedési vállalat drágábban vette a citromlevet és a cukrot a buszvezetők ellátmányába, mint amennyiért bármelyik sarki boltban be lehet szerezni - mondta a BKV felügyelőbizottságának tagja.
Vitézy Dávid kijelentette: a projektek jelentős része elbukott, elhalt időközben, nem valósult meg például a Volán- és BKV-buszok közlekedésének összehangolása a bevezető útszakaszokon, vagy a garázsmeneti buszok útvonalának racionalitása.
A VEKE szóvivője szerint nem feltétlenül létszámcsökkentésre van szükség a BKV-nál, hiszen vannak olyan munkakörök, amelyet nem töltenek be megfelelő létszámban.
Járatritkítás is lehet?
A közlekedési társaság felügyelőbizottsági tagja úgy véli: a korábbi BKV-val az volt a legnagyobb gond, hogy az üzemi, szakszervezeti, beruházói és kivitelezői érdekek mind az utasoké elé kerültek.
Vitézy Dávid nem tartja problémásnak a két héttel ezelőtti bérmegállapodást, hiszen a pihenőidő-átszervezések nem befolyásolják az utasforgalmat, baj azonban akkor lesz, ha az átszervezések már nem fedezik a megállapodásban foglalt béremeléseket, így a jövő évben akár ritkíthatják a járatokat is.
Hanyag munka
A VEKE szóvivője elmondta: a BKV hat-hétéves buszokat szereltek szét ahelyett, hogy beszerezték volna a szükséges alkatrészeket. Ezzel pénzt spórolt a közlekedési társaság, mivel azonban a buszok az iskolakezdéskor már nem álltak rendelkezésre, méregdrágán dolgozó alvállalkozókkal kellett szerződniük.
Nem pusztán a járművek korával van baj, hanem azzal is, hogy a karbantartási munkákat gyakran hanyagul végzik el, a beszerzési folyamat logikátlan kialakítása miatt anyaghiány lép fel.
A BKV kommunikációs igazgatója, Regőczi Miklós közölte: a reformjavaslatok megvalósultak, bővebben nem kíván reagálni Vitézy szavaira.
inforadio.hu - fidesz.hu