A polgármester elmondta, hogy a nagy forgalom csillapításához más alternatívát kell kínálni az autósoknak: már kész a belvárosi önkormányzat a teljes kerületre vonatkozó, új forgalmi koncepciója, amelyet tízmillió forintért terveztettek meg. Erről hamarosan elkezdődik az egyeztetés a Fővárosi Önkormányzattal, a lakosokkal és az érdekvédelmi szervezetekkel is - tette hozzá.
Az V. kerület közlekedését első ütemben a "Fő utca program" alakítja át, amelynek keretében a délről északi irányba haladó forgalmat szinte teljesen megszüntetnék. A tervek szerint megszűnne az Üllői útról való behajtás a belvárosba, erre csak az engedéllyel rendelkező autóknak és a tömegközlekedési eszközöknek lenne lehetősége. Rogán Antal kifejtette, hogy a belvárosban megszűnik a sétálóutcák kialakítása, inkább forgalomcsillapított közlekedési útvonalakat terveznek, ahogy a Fő utca esetében is. Ez azt jelenti, hogy egyes szakaszokon csak engedéllyel, tehát csak helyi lakosok számára lehet majd behajtani, szélesebbek lennének a járdák, és ezt követően csak bizonyos szakaszokon engednék át teljes egészében a forgalmat. Ez az új forgalmi koncepció a legforgalmasabb csomópontok közül a Kálvin teret, a Március 15. teret, a Ferenciek terét, az Astoriát, valamint a Roosevelt teret érintené - tette hozzá.
Rogán Antal jelezte, hogy a terv kialakítását több lépcsőben oldanák meg, amely egy nemzetközi tender kiírásával, akár már 2008-ban elkezdődhetne. A Fő utca program a tervek szerint 3,5 - 5 milliárd forintba kerülne, amely összeg az V. kerület költségvetésében rendelkezésre áll, a többi terv megvalósításához pedig a főváros és az önkormányzat egy közös, Európai Uniós pályázat keretében juthatna forráshoz. A tervek egyelőre csak javaslatok, a végső döntés a Fővárosi Önkormányzaté - jelezte.
Demszky Gábor főpolgármester nemrégiben egy sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a jövő évtized elejétől Budapest bizonyos részeire már csak különleges úthasználati díj, az úgynevezett dugódíj megfizetésével lehet majd behajtani.
MTI - fidesz.hu