A Brandfestivalon az előadók olyan praktikákat osztottak meg egymással, amelyek lehetővé teszik, hogy a gazdasági vezetők a magyar piacon fokozzák a vállalati versenyképességet és teljesítményt. Braun Tamás főszervező szerint ezzel kapcsolatban először azt kellett tisztázni, hogy hazánk milyen viszonyban áll a versennyel. A kérdés megítélése a vezető szakemberek körében is ellentétes, ez a megnyitón is kiderült.
Bár Kóka János gazdasági miniszter előadásában azt mondta, hogy a magyarok a versenygondolkodáshoz nincsenek hozzászokva, de a jelenlegi gazdasági helyzettel kapcsolatban optimistán nyilatkozott, szerinte ugyanis a magyar gazdaság jó úton halad. Ezzel szemen Bokros Lajos, egykori pénzügyminiszter teljesen másképp értékelte a gazdaság mai helyzetét. A Közép-európai Egyetem vezérigazgatója szerint a gazdasági növekedés hat éve megtört, hazánknak - potenciálja alapján - az 1,2 százalékos növekedés helyett négy-öt százalékot kellene teljesítenie. Az előadásból vita kerekedett, ám a két felszólaló konkrét megoldásokat nem fogalmazott meg.
A rendezvény általános értékelése szerint Magyarország jellemzően versenyképtelen, mert sok a leosztott kártya, és emiatt a gazdaság sok területén gyenge a minőség. Az előadók szerint a magyar mentalitásra az a jellemző, hogy addig szeretjük a versenyt, amíg haszonélvezői vagyunk, ám ha már nekünk kell teljesíteni, akkor kevésbé.
A konferencia egyik érdekessége volt Meimei Dingnek, a nyolcszázmilliós nézettségű Hunan Tv kreatív igazgatójának az előadása. A kínai televíziózásról számos érdekes adat hangzott el. Megtudhattuk, hogy Kínában 2860 televíziócsatorna működik. Igaz, hogy a Hunan Tv "csak" a második legnagyobb adó, de egyik tehetségkutató műsorára egy alkalommal például hárommilliárd SMS-szavazat érkezett.
A kreatív igazgató azt is elmondta, hogy országában szigorúan csak állami csatornák működnek, ezért erős az állam felügyelő szerepe is. Ennek ellenére ott a televíziók vizuális és technikai fejlettsége nemcsak a magyar, hanem az európai színvonalat is meghaladja. Bár a kínai kultúra nagyon különbözik a miénktől, a nézők ennek ellenére ott is a sorozatokat és a tehetségkutató műsorokat kedvelik.
Papp Dániel, Magyar Hírlap
fidesz.hu