Elmondta: elfogadhatatlannak tartják, hogy Budapest vezetése nem akarja a nyilvánossággal megosztani privatizációs elképzeléseit. Leszögezte, hogy a városvezetésnek átlátható, ellenőrizhető stratégiát kell megfogalmaznia.
- Felszólítjuk a főváros vezetését, dolgozza ki a vagyonhasznosítási stratégiát, hogy azt a tulajdonosi, városüzemeltetési és pénzügyi bizottságai együttes ülésén mindenfajta előzetes döntést megelőzően tekintse át, majd csak közgyűlési garanciákat követően, a lehető legnagyobb nyilvánosság mellett kezdődjön a privatizáció - jelentette ki Deutsch Tamás.
Úgy értékelte, hogy az 1995-96-ban hozott privatizációs döntésből - a gázművek, a csatornázási művek és a fővárosi vízművek magánosításakor - semmifajta előnye nem származott a fővárosnak az egy évben elkönyvelt jelentős pluszbevételt leszámítva.
Hozzátette: márpedig minden ilyen döntésnek azt a célt kell szolgálnia, hogy a közszolgáltatások magasabb színvonalon, komoly fejlesztések árán, csökkenő szolgáltatási díjakkal jussanak el a fővárosban élőkhöz.
Elmondta: az 50-70 milliárd forintos egyszeri bevételt a főváros felélte, és nem csökkentek a közszolgáltatások árai, nem javult a szolgáltatás minősége sem, a cégek komoly fejlesztési problémákkal küzdenek.
- A privatizáció 1995-96-ból jól ismert kísértete járja be a városháza folyosóit - jelentette ki a frakcióvezető.
Deutsch Tamás úgy vélte, Demszky Gábor főpolgármester nem akar metrót építeni; "a BKV Rt. privatizációja a metróépítés és a Budapesti Közlekedési Szövetség gondját magánosítaná".
A frakcióvezető elmondta: a fővárosi tulajdon magánosítása csak a vevők érdekeit szolgálhatja.
MTI - fidesz.hu