Bajnai Gordon önkormányzati és területfejlesztési miniszter csütörtökön a Pro Turismo Díj átadásán azt mondta: a jövő évi költségvetési egyeztetések alapján úgy tűnik, jövőre több pénzt tudnak az ország marketingjére fordítani.
Bánki Erik, az Országgyűlés idegenforgalmi bizottságának fideszes elnöke az MTI-nek kifejtette: óriási hiba volt és a magyar turizmus versenyképességét jelentősen rontotta, hogy 2003-at követően drasztikusan visszaesett a termékfejlesztésre jutó támogatások mértéke, majd gyakorlatilag meg is szűnt. Az uniós források ezt nem tudták pótolni, a Széchenyi-terv keretében megindult gazdaságélénkítés és a magyar turizmus versenyképességi javulása megállt, majd zuhanásba kezdett - tette hozzá.
A képviselő emlékeztetett rá, hogy a Fidesz két-három hete felszólította a kormányt, tegyen lépéseket a turisztikai marketing költségvetésének javítása érdekében. "Úgy látszik, Bajnai Gordon végre belátja, hogy ezen a téren valóban súlyos a lemaradás, és amit az ellenzék mondott, az szakmailag is megalapozott" - jegyezte meg. Reményét fejezte ki, hogy az összeg emelkedése érezhető lesz, hozzátéve, a marketing költségvetés büdzséjét legalább 50 százalékkal kell megemelni és a tendenciát fenn kell tartani. Az ideális a 100 százalékos emelés lenne - jelentette ki Bánki Erik.
MTI - fidesz.hu