Budapest nagyon elhasználódott város, közúti hálózata kinőtte azt az autómennyiséget, amely nap mint nap áthalad rajta - mondta el a Magyar Nemzetnek Lakos Imre, a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottságának SZDSZ-es elnöke az elmúlt napokban kialakult dugók okáról. Hozzátette: a bizottság nem foglalkozik az útfelújítások koordinálásával, mert ez a hivatal feladata. - Jó megoldás nincs, a metróközlekedés bővítése segítene a helyzeten - véli a bizottsági elnök.
A Főpolgármesteri Hivatal sajtóosztályán közölték: a felújításokról csak a jövő héten adnak tájékoztatást, addig a közlekedési ügyosztály sem nyilatkozhat.
Szálka Miklós, a bizottság fideszes tagja szerint ma már olyan szimulációs modelleket kellene alkalmazni, amelyek előre jelzik, hogy hol és mikor alakulnak ki közlekedési dugók. - Megfelelő ütemezéssel, kerülő útvonalak tervezésével csökkenthetők a gondok - fűzte hozzá. Emlékeztetett: nyáron, szintén felújítás miatt egy időre lezárják a 2-es metrót, ám az illetékeseknek elképzelésük sincs a keletkező, vélhetőleg még nagyobb káosz kezeléséről. Tettek olyan javaslatot is, amely szerint a felüljárókon és a hidakon inkább éjszaka dolgozzanak, de ezzel sem foglalkozik senki, akárcsak a közművekkel összefüggő mélyépítési és a felszíni munkálatok összehangolásával.
- Jelenleg az óbudai Flórián téren, a XI. kerületben a Bocskai út és a Fehérvári út kereszteződésében és a ferencvárosi Haller utcában végzett felújítások okoznak hatalmas torlódásokat - közölte a Magyar Nemzettel a Fővinform ügyeletese. Az egyik taxistársaság diszpécsere szerint a nagy dugók idején előfordul, hogy többen lemondják a megrendeléseket.
Az állandósult káosz a főváros környéki települések közlekedését is nehezíti. Harcsa Lajos, Budakalász polgármestere szerint a gondok csak az M0-s körgyűrű kiépítése után enyhülhetnek, a fővároson belül pedig a pesti és a budai rakpartok egyirányúsítása segíthetne.
Bükk László, Vecsés első embere a jelenlegi kormány azon ígéretének valóra váltására vár, hogy még az idén hozzálátnak a 4-es út elkerülő szakaszának megépítéséhez.
Szabó Zsolt - Magyar Nemzet