Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
Fórum
Orbán: Előbb-utóbb a MÁV-nak ismét lesz teherszállítása
2011. november 30., 19:34
Súlyos nemzetstratégiai hiba volt, hogy az előző kormány eladta a MÁV Cargót, hiszen a vasúti teherszállítás jövedelmező üzletág - mondta Orbán Viktor szerdán.
A kormány kifizeti a MÁV Cargo eladásából a vasutasoknak járó privatizációs bevételt - erről írt alá nyilatkozatot Orbán Viktor miniszterelnök és Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöke szerdán Budapesten, a MÁV-Gépészet kocsijavító műhelyében.
Ezzel csak egyetérteni lehet. A MALÉV csődjéhez is hozzájárult, hogy eladták alóla a repülőteret. Az egész privatizációnk csődje, hogy kimazsolázták a jövedelmező részterületeket a nagyobb egységekből.
Annak sincs semmi haszna, hogy a vasúti szállításhoz kapcsolódó részterületek abszolut független gazdasági egységek legyenek. csakhát meg kell oldani a vezetők összefonódásának elkerülését. Nem vagyok szakmabeli, talán ezért nem értem, a mai világban hogyan lehet a vasút logisztikája olyan elmaradott az on-line lehetőségekhez képest?
Elszomoritó hogy már megint megszoritana a vezetés mert nagyon kéne 200 milliárd.
De mintha a kiadáscsökkentés szóba se kerülne.
Például a tömegközlekedési VITELDIJ-kedvezmények ! Talán azt gondolja a politika hogy a 65 év felettiek durciznának az ingyenesség eltörlése miatt ? És mennyivel volt eszesebb az áfát felemelni ? A nyugdijas zömmel már nem nagyon utazgat DE NAPONTA VÁSÁROL vagy szolgáltatást vesz igénybe mint vizszerelő ilyenek.
Emelnék az alkoholt közterhét. Kérem a szeszesital KISTÉTELBEN nemcsak hogy veszélytelen de EGÉSZSÉGES mert étvágyat segit,javitja az emésztést,ellazit,társasági kellék.
Nemzetstratégiai főkérdés hogy ez a monopolhelyzetü állami nagyvállalat a tulfizetett szakszervezeti vezetői dacára végre valahára LEGALÁBB NULLSZALDÓSAN müködjön és ne termeljen évente többtizmilliárd forint veszteséget.Mert azt az adófizető kell állja,talán rövidtávon az állam küladósságát növeli !
Kapnak pénzt a teherfuvarozó üzletág eladásából :))) kérem az nem a dolgozóké volt,az a MAGYAR ÁLLAM TULAJDONA. Mi lenne ha minden privatizált vagyonból leadnának az adott cág dolgozóinak !:)))
Ne a saját pénzükért harsogjanak hanem MÜKÖDJENEK vállalkozáshoz méltóan hatékonyabban !
A MÁV-nál jelentős a szükségtelen sőt pazarló költés : lásd MÁV Szimfonikus Zenekar :))) A téma nem az hogy ki szereti a komolyzenét és ki nem,hanem hogy egy katastrofálisan eladósodott ÁLLAMI cég ne szponzorkodjon !
Előbb - utóbb a MÁV-nak ismét lesz teherszállítása.
Azért ez elgondolkodtató. Miért kellett megszüntetni azt ami volt és működött. Ki voltak építve az iparvágányok. Az ország minden részéből össze tudták gyűjteni a szállítani valót és el is tudták hozni az árukat. Nem hibátlanul, de működött és lehetett rá számítani. A vasút amióta létezik az ország legtöbb településéről foglalkoztatott embereket. Emlékszem "nagy szám" volt a zöld mezős beruházás. A vasút fejlesztése nem követte ezeket az üzemeket. Inkább új utakat, új autópályákat építettek, és a teherszállítást nagyobb és még nagyobb teherautókra állították át. Amik persze "széttaposták" a még jól használható utakat is. Abból a rengetg milliárdból nem fizetős autópályákat kellett volna építeni, elég lett volna kb. fele annyiból a vasutat korszerűsíteni. Szóval, azt gondolom ismét tanúi lehettünk a meggondolatlanság politikájának, amit most nagyon keserves lesz rendbe hozni. De meg kell tenni, mert ez így nem visz sehova !