ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 
Bíró: Megérett a KRESZ a változásra
Bíró: Megérett a KRESZ a változásra
2012. május 5., 22:20
A társadalommal és a szakemberekkel karöltve egy olyan KRESZ-t kellene alkotni, amely megfelel a XXI. századi követelményeknek - nyilatkozta portálunknak Bíró Márk fideszes országgyűlési képviselő.

Aránytalanul magas bírságok, ésszerűtlen szabályok, elszaporodó panaszok – Bíró Márk szerint megérett a KRESZ a változásra, sőt a politikus egy teljesen új szabályozás megalkotását is felveti. Az országgyűlési képviselő a fidesz.hu-nak adott interjújában felhívja a figyelmet a KRESZ anomáliáira, és a külföldön bevált, pozitív példák áttekintését is javasolja.

Teljes cikk>>

Kapcsolódó

KRESZ-módosítások: a közlekedés biztonsága a cél, nem a bírságolás

KRESZ: Csökkenő és életszerű közlekedési bírságok

Szemléletváltás szükséges + videó

Megszűnhetnek a fix összegű szabálysértési pénzbírságok

Életszerűvé tenné a szabálysértésekért járó büntetéseket a FIDESZ

KRESZ: Életszerű büntetéseket kell alkotni + videó

Csütörtökön egyeztetések kezdődnek a KRESZ-módosításról

Munkacsoport jön létre a KRESZ-módosítás kidolgozására

Bíró: Megérett a KRESZ a változásra

Bíró Márk a KRESZ gyökeres felülvizsgálatát javasolja
 
* Hozzászólás csak regisztrált tagok számára lehetséges.
Ezt mutasd: 
11.
.János János.
2012. augusztus 21.,
16:35
nincs előzmény | válasz erre

Még valami a KRESZ módosításhoz.

Az oktatás ? Az elméleti képzés teszt. A tanuló vagy tudja a KRESZ szabályokat vagy nem. A gyakorlati oktatás viszont tökéletesen oktató függő. Teljes mértékben függ a tanuló az oktató korrupt hajlamától. A kiszolgáltatottság 100%-os. A vizsgáztató meg? A másik fele. Valószínű úgy csinál egyik másik autóvezetést oktató magának +pénzt, hogy nem készíti fel a tanulót kellőképpen, hogy biztosan megbukjon a vizsgán, ha mégis kétséges lenne a bukás, akkor olyan helyzetbe hozza a tanulót a vizsgáztatóval együtt, hogy kellő tapasztalat hiányában képtelen legyen megoldani. A számlaadási kötelezettség az autóvezetést oktatóra nem vonatkozik ?

Hogy ez nem korrupció ? Hát mi ? 

Régen az MHSZ oktatóm azt mondta nekem: Ha olyasmiért buktatnak meg amit nem tanítottam meg neked, akkor kifizetem a vizsgadíjadat és pótórákat. Nem volt rá szükség mert jól végezte a dolgát. És, az oktató nem vehetett részt a vizsgán ! 

Ez sem a KRESZ hibája ! 

Ez a véleményem ! 

 
10.
.János János.
2012. augusztus 8.,
11:02

9. Tisztelt B.Pál !

Most is azt gondolom amit írtam: Kizártnak tartom, hogy a KRESZ tehetne a balesetekről. Tehát egyet értünk. Naponta lehet találkozni nagymellényű sejtekkel amik azt hiszik, ha elég drága a gépük már vezetni is tudnak. A fizikai törvények nincsenek tekintettel a pénztárcák a bankszámlák az agyak és a korrupció tartalmára. Anno, azt mondta a műszaki oktatóm: Gázpedált taposni akármilyen hülye tud. Megállni ! No ahhoz ész kell. Az idő őt igazolja.

Ez a véleményem !

 

 
9.
B.Pál
Gyula
2012. augusztus 7.,
12:37

Tisztelt János János!

Még meg sem száradt a" tinta" legutóbbi írásomon - KRESZ- ajánlom figyelmedbe az alábbi írást és fotót:  " Sorozatkaramból az M5-ön." Ha itt nem volt elég hely, akkor hol van? Tudod mi ez? EMBERI GANÉSÁG, BUNKÓSÁG . Ehhez rendelhetsz Te akármilyen KRESZT, ezt az ovodában kell kezdeni! Ahogyan írtam volt!

Üdv.

B.Pál

 
8.
.János János.
2012. augusztus 6.,
23:20

6.Tisztelt B. Pál !

Szerintem a Kreszt nem szabadna tovább rontani. Vissza fordítanám a folyamatot a kiindulási ponthoz, korunkhoz igazítva. Kizártnak tartom, hogy a Kresz tehetne a balesetekről. Kizártnak tartom azt is, hogy a városok közlekedésének átszervezése nélkül nagy eredmények elérhetők lennének. pl. Hol tilos megállni ? Ahova mennek az emberek. Hol kevés a parkolóhely ? Hol megállni tilos, kivétel ... ? Ahova menni kell az embereknek. A motorizációra szükség van. De nem igazán megoldott a járművek elhelyezése. Ha nem akarok sok autót, akkor tömegközlekedés kell. A városok, nem maradhatnak a három - négysszáz évvel ezelőtti szerkezetűek ha ekkora járműforgalmat kell mozgatni. A Kresz szabályokkal nem lehet helyettesíteni az elmulasztott város és közút fejlesztést. Nem elég a polgármesteri hivatalok körül díszkövezni a tereket. Lényegi munkálatokat kellett volna végezni. A bírságok ma már tervezett, növekvő, bevételek, és ennek megfelelőek a szabályozások is.

Ez a véleményem ! 

 
7.
B.Pál
Gyula
2012. augusztus 6.,
18:58

Szóval folytatnám a mondókámat aKRESZ-elkapcsolatban.

5./ Az már csak hab a tortán, hogy kis országunkban igazán nem bővelkedünk a komoly forgalmat is elviselő uthálózattal. A 90 % egy-legfeljebb kétsávos de félek tévedek. Egy pár percel ezelőtt néztem a TV-t. A német autópályákat mutatták no nem a közlekedés hanem az esetleges adók miatt. A riporter nem véletlenül tévedt a km órára- velem együtt- az 2oo km/óra értéket mutatott, igaz a belső sávban. Könnyű nekik mondhatnánk.

  6./ Semmi értelme a hazai utakra, kereskedelembe indokolatlanul nagy teljesítményű autókat beengedni! Itt lép be ismét a jó magyaros státuszszimbólum! Az egy nemzeti katasztrófa lenne ha majdnem mindenkinek azonos teljesítményű kocsija lenne. Mivel tünnék ki? az eszemmel, munkámmal aligha, hát kell valami pótszer.

Itt aztán ember legyen a talpán aki értelmes KRESZ-t tud alkotni!

Na jó zsörtölődést Barátaim!

B.Pál

 

 
6.
B.Pál
Gyula
2012. augusztus 6.,
13:36

Tisztelt JÁNOS JÁNOS !

Én magam ugyan csak egy " vasárnapi" vezető vagyok - ami a megtett km-et illeti- se benzinem se különösebb úticéljaim nincsenek. éppen ezért a KRESZ-T   csak saját városombantapasztaltak alapján és a súlyos baleseteken keresztűl tudom értékelni.

Nos a tapasztalatok lehangolóak. Véleményem szerint a KRESZ területén mutatkozó anomáliák az alábbi gyökerekre vezethetők vissza:

    1./ A magyar autós társadalom arroganciája.- majd adok én Neked ENGEM megelőzni! Főleg ilyen tré bádogkasznival". "Ha eléd állok nem fogod látni az utat a kocsimtól, mazsola"

     2:/  Kivagyiság! " Neked milyen szélesek a gumijaid?, az enyémek 35 centisek, 250km/órára vannak kalibrálva." Ezzel a kocsival nem mehetek 160 km/óra alatt mert nincs intenzív hűtés és felforr a víz!"

       3./ Igaz, hogy a kölcsön miatt már két éve csak zsíroskenyérre jut, de a villogás mindent megér.

        4./ Mi az az egy-két üveg sör? Ha számít a nyugdíjra majd elugrik! Ha a kerékpáros ihat én miért nem?

Fk!

     

 
5.
.János János.
2012. augusztus 5.,
00:53

3. Tisztelt Gyimesi József !

Különbséget kellene tenni a szabályok között ! Ebben egyet értünk. Felesleges fontoskodásnak tartom, pl. ha valaki üres úton túllépi a sebességkorlátozást bizonyos mértkben, a hatóság részéről, hogy eljárjon. Senkit nem veszélyeztet.

Rendőrök szabálytalanságai ? Öv, telefon, sorompóknál ?

Mindenkinek joga lenne határok között magának kárt okozni ? Személyi sérüléssel járó eseményeknél nem csak magának okoz kárt, az egészségügyi ellátásnak is. Az az nekünk is. Baleseti sérülés, gyakran nem a csont összeforrásakor gyógyul meg, hanem hónapok vagy évek múlva, de az is előfordul, hogy nem gyógyul.

Az ittas kerékpárossal való találkozást, ami velem történt, nem kívánom senkinek: Fekete sötét éjszaka a település külterületén nagyon részeg biciklis kacsázott az út közepén. Világítás, prizma nélkül ! A Jó Isten vigyázott rám, persze rá is, hogy ne menjek rajta keresztül.

Az ittas kerékpárost, gyalogost veszélyesebbnek tartom mint pl. a gyorshajtót.

Ez a véleményem ! 

 
4.
Mauter
2012. augusztus 2.,
11:26
nincs előzmény | válasz erre

Gyimesi József,

Az ittas kerékpáros, illetve gyalogos éppúgy okozhat halálos balesetet, mint egy autós. Csak egy példa: kihajt az autó elé, melynek vezetője elrántja a kormányt, hogy elkerülje a gázolást, és valaminek nekimegy.

 
3.
Gyimesi József
Szombathely
2012. július 25.,
22:15
nincs előzmény | válasz erre

Tisztelt Képviselő Úr!

Véleményem szerint alapvetően különbséget kellene tenni a tiltó szabályok között aszerint, hogy azok megszegésével tipikusan csak a saját, vagy  mások részére is okozhatok sérülést. Mindenkinek joga van -persze bizonyos határok között- saját magának kárt okozni, míg senkinek sincs joga ezt másokkal megtenni. Ezért engedném meg pl. az ittas kerékpározást, míg gépjármű esetében helyes a zéró tolerancia. A biztonsági őv használatával is hasonló a helyzet. A gyalogosokat semmiért nem büntetném. Ezt az elvi alapot a büntetni rendeltségnél, illetve a büntetés mértékénél mindenképpen kifejezésre kell juttatni.

Gépjárműben megtiltanám a dohányzást, semmivel sem kevésbé veszélyes mint a telefonálás, arról nem is szólva, hogy ilyen kis térben mennyire veszélyes a nemdohányzók egészségére nézve.

 
2.
Szövetséges
Budapest
2012. május 11.,
20:30
nincs előzmény | válasz erre

Közlekedési szakemberként szeretnék néhány megfontalandó gondolatot ébreszteni a jogszabályalkotókban. 

A nehezedő gazdasági környezet viszont minden honpolgár elemi érdékévé teszi, hogy a közpénzekből megépült közutak állagának megőrzését a jogszabályok rendszere garantálja. Amerikai méretezési kísérletek igazolják, hogy az igénybevétel (tengelyterhelés) 6-dik hatványával fordított arányban csökken az útpálya élettartama. A túlsúlyos teherautók esetében ez azt jelenti, hogy 15 % többlet tengelyterhelés növekedés a korábban 15 évre méretezett út élettartamát 2,5 évre csökkenti.

A tengelyterhelés túllépésben főként a kevéssé ellenőrizhető mellékúthálózaton okoz mérhetetlen pusztítást úthálózaton.

A használat arányos útdíj ebben hozhat kedvező változást, de csak is akkor, ha 7,5 t feletti tehergépjárművek megtett útvonalát kizárólag GPS alapú, valós idejű, a tengelyterhelést is regisztráló nyomkövetővel ellenőrzi a hatóság és az utak teherbírása alapján tiltott a nehéz tjmű.behajtás.

 

 

 
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések