ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

A bőség zavarával küzd Gyurcsány

"A Zuschlag-ügyben ellopták az állami támogatást, és ezért a szerződéseket sportminiszterként jegyző Gyurcsány Ferenc a felelős, így ha rendet akar teremteni, akkor akár önmagával is kezdheti" - mondta Kósa Lajos, Debrecen polgármestere, a Fidesz alelnöke Obersovszky Péternek az Echo Televízió Tabuk nélkül című műsorában. Szerinte csak kommunikációs trükk a hétpontos kormányfői javaslat.
Létrehozva: 2007. október 5., 11:31 | Utoljára frissítve: 2007. október 5., 12:00
nyomtat küld

- Mi a véleménye a gyurcsányi hét pontról?

- A miniszterelnök nyilvánvalóan el akarja terelni a figyelmet a lényegről, de az a helyzet, hogy a saját maga ásta verembe látszik beleesni, ugyanis ha tényleg komolyan vesszük, amit mond, akkor azt a kérdést kell feltenni, hogy mikor mond le Veres János. Volt egy interpelláció, amely arra kérdezett rá, hogyan fordulhat elő, hogy egy külföldi befektető Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében egyedi kormánydöntés alapján ötmilliárd forintos támogatást kap, és ez a cég éppen Veres János cégének a tulajdonában lévő, egyébként évek óta üresen álló iparcsarnokot bérli ki. Ráadásul - mit tesz a véletlen - éppen a Veres János fiai által alapított vagy működtetett alapítvány támogatja.

- Szponzorálja.

- Magyarul, ha a miniszterelnököt komolyan kell venni, akkor fel kell állítani Veres Jánost. Néztem a parlamenti ülésen a szocialista képviselőtársaim arcát, ők is rettentő kínosnak érezték az egészet, mert ez a dolog védhetetlen. És lehet vég nélkül sorolni azokat az ügyeket, amelyekről mindenki tudja, hogy nem stimmelnek.

- De mi van akkor, ha ez az egész csak kommunikáció?

- Persze hogy kommunikáció, mert nem tudok arról, hogy Veres Jánost felállította volna a miniszterelnök, nem tudok arról, hogy a nyilvánvalóan összeférhetetlen képviselőtársait felállította volna, ráadásul éppen az ő elhíresült ügyei miatt neki is le kellene mondania. A bőség zavarával küzd a miniszterelnök. Pontosan az lesz ennek is a foganatja, mint a száz lépés programjának vagy a 48 pontnak, csak csökken a szám. Most hét volt, majd három jön, az olyan meseszám.

- Nem fordulhat elő, hogy a népszavazás előtt is ilyen kommunikációs trükkel él majd a kormány?

- Látjuk, hogy a kommunikációnak mekkora szerepe van a kormányzásban, sőt igazából nem csinál a miniszterelnök mást, csak kommunikál, de azért aki parlamenti képviselő, és letette az esküt, annak a törvényes utat kell járnia. Napnál világosabb, hogy a Zuschlag-ügyben ellopták az állami támogatást. Ezeket a támogatásokat jelentős részben Gyurcsány Ferenc írta alá. Az akkor és a most is hatályos jog alapján az aláíró felelősséget visel azért, hogy ezt a pénzt miként használják fel. Ellenőrzési rendszert kell működtetni az államháztartási törvény szerint, és ha nem tudnak elszámolni a felvett pénzzel, akkor két feladata van az aláírónak: vagy vissza kell követelnie az állami pénzt, mert nem arra a célra használták fel, amelyre igényelték, vagy ezeket a szervezeteket ki kell zárnia az állami pénzosztásból, amíg az elszámolást nem rendezik. Tehát a napnál világosabb, hogy Gyurcsány ezt elmulasztotta, nem úgy bánt a közpénzzel, ahogyan elvárható. Tehát nem a jogszabályokat kell megmódosítani vagy rendszereket átalakítani, mert úgy tudom, hogy lopni korábban sem lehetett.

- Hisz abban, hogy a vallomás, amelyet Gyurcsány Ferenc tett, nyilvánossá válhat?

- Ez a miniszterelnöktől függ.

- Azt mondta, hogy semmi kifogása nincs ellene, aztán nem történt semmi.

- Meg van lepődve azon, hogy a miniszterelnök mondott valamit, aztán kiderült, hogy nem az van, hanem az ellenkezője? Tudjuk, hogy a miniszterelnök, hogy is mondjam, az igazmondást tekintve kihívásokkal küzd. Az ügyészség nyomoz, tehát mondania kell valamit. És gondoljuk csak meg, hogy mivé lehet a teljes magyar államigazgatás, ha ebben az ügyben azt sikerül kihozni, hogy az első számú felelős, aki az aláírásokat megejtette, igazából nem felelős. Akkor tényleg vége van nemcsak a demokráciának, hanem a jogállamnak is.

- Ön szerint a helyzet kulcsa a szocialista képviselők kezében van?

- Szerintem a miniszterelnök nem fog lemondani, amíg le nem mondatják.

- A jelenlegi közjogi helyzetben csak az jelentene igazi változást, ha az ügyészség vádat emelne Gyurcsány Ferenc ellen.

- Meg kell várni, mit tesz az ügyészség. Az a kérdés, hogy ezt a napnál is világosabb helyzetet hogyan kezeli. Mert az lesz csak a furcsa dolog, amikor esetleg a parlament Gyurcsány Ferenc mentelmi jogának a kiadásáról szavaz. Nem vagyok nyugodt, mert eddig még mindenkit kiadtunk büntetőügyekben, de a múltkor Juhászné Lévai Katalin mentelmi jogát nem függesztette fel a parlament. Ennek az az üzenete, hogy gyerekek, szabad a vásár, majd megvédünk.

- Szolgálunk vagy verünk címmel interpellációt intézett Takács Albert igazságügyi és rendészeti miniszterhez a szeptember 22-i Nyíregyháza-Debrecen labdarúgó-mérkőzés alkalmával történt rendőri akciók miatt. Mi lesz a folytatás?

- Az ORFK vezetője fegyelmi eljárást kezdeményezett az ügyben, mert azt még az interpellációra válaszoló Juhász Gábor államtitkár is elismerte a válaszában, hogy a lovasroham vezénylése elhibázott rendőri lépés volt, ráadásul nem is volt jogszerű, mert kényszerítő eszköznek számít, és az alkalmazása előtt fel kell szólítani az alanyokat, ehelyett nekiestek a tömegnek, mint Béri Balogh Ádám a labancnak. A debreceni szurkolók megérkeztek, és mentek gyalog a mérkőzés színhelyére, és az egyik sarkon, ahol hosszú évek óta mindig atrocitás történik, mert az a nyíregyházi szurkolók egy részének a törzshelye, indokolatlanul megállították a rendőrök a tömeget, és megjelent három vagy négy nyíregyházi szurkoló, de semmilyen atrocitás nem volt. Egyszer csak három lovas rendőr, mint akinek elment az esze, a saját rendőrein átgázolva nekiesett a tömegnek. Szerencse, hogy nagyobb katasztrófa nem történt. Utána már a többi ennek az attaknak az egyenes következménye volt.

- Mit tartana adekvát büntetésnek?

- Már a rendőrség részéről?

- Igen.

- Csak azt akarnám világossá tenni, hogy a rendőrök hibáztak, azért, hogy lehessen ebből a későbbiekben tanulni. Hogy egyébként viszonylag jól kezelhető tömegnek nem szabad nekimenni, mert agresszívvá válik. Most nem tudom, meddig, minden Nyíregyháza-Debrecen-meccsnek az lesz a tétje, hogy lesz-e visszavágó. Agyrém, én focit szeretnék látni, nem utcai harcot.

- Mi lehet a megoldás?

- Magyarországon nem a rendőrség dönti el, hogy kiemelt biztosítást igényel-e egy rendezvény, hanem van egy bizottság, amely ezt meghatározza, és a rendőrség a döntést elfogadja. Akik a bizottságban ülnek, mind abban érdekeltek, hogy ne legyen kiemelten biztosítandó a rendezvény, mert a rendezőknek is, a rendőrségnek is többe kerül. Abszurditás. Nem jó ez a rendszer, mert a közrend fenntartásáért mégiscsak a rendőrség felel. Egy az ügyben felelősséggel nem tartozó bizottság hozott egy nyilvánvalóan inkompetens szakmai döntést. Lehet, hogy belekerült volna hárommillióval többe a biztosítás, de most hosszú évek alatt biztosan többet fogunk költeni rá, mert ezentúl mindegyiket kockázatosnak minősítik. Megint az a benyomása alakult ki a debreceni közönségnek, hogy a rendőrök nem nekik szolgálnak, és nem őket védik.

- Mit szól ahhoz a javaslathoz, hogy a kormány korlátozza az önkormányzatok hitelfelvételét, mert az eladósodottságuk zavarja a konvergenciaprogramot?

- Ezt hajmeresztőnek tartom. A kormány egyre inkább pakolja át az önkormányzatokhoz a feladatokat, és mindegyiknek az ellátása pénzbe kerül, de közben folyamatosan csökkenti a finanszírozást. Az önkormányzatok ezt nem tudják kezelni, amikor pedig külső forrást akarnak bevonni, azt megtiltják. Ez aztán végképp agyrém.

- Egyetért azzal, hogy ha meglépik, akkor végképp a padlóra kerülnek az önkormányzatok?

- Nem ez viszi őket padlóra, hanem ez a folyamat. Az önkormányzati rendszer egyre rosszabb szinten tudja ellátni a feladatait, egyre kevesebb pénz jut az utcák takarítására, a rend, az iskolák, a szociális otthonok fenntartására, ennek mind-mind megisszák a levét az emberek.

- Padlóra kerülhetnek tömegesen az önkormányzatok?

- Mit jelent az hogy padlóra kerülnek?

- Mondjuk tömegesen csődöt jelentenek.

- Nem, de tömegesen válnak képtelenné az alapfeladataik ellátására. Például eddig évente négyszer kellett kaszálni, most csak egyszer fognak, és akkor derékig ér majd a fű.

(Magyar Hírlap)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések