|
|
|
|
Közpuceráj
|
Talán, ha a mi szorgos miniszterelnökünk narancssárga mellényt öltene, fűzfavessző söprűt ragadna - egy locsolóautót rábízni rettentő felelőtlenség lenne -, s felseperné mondjuk a Kossuth teret, akkor lenne némi halovány esély arra, hogy megtisztul valami a ténykedése nyomán. Mert csomagokkal nem fog menni, javaslatcsomagokkal meg pláne nem. Gyurcsány mégis azt ígéri, teremt ő olyan köztisztaságot, hogy maga a demokrácia is elvakul a megpucolt társadalom szikrázó tényeitől. Azért olyan hófehér ragyogásra ne számítsunk, csak az elvakítás, elvakulás biztos. |
Gyurcsány eleve maszatol, hirdessen bár kormányprogramot, Nemzeti fejlesztési tervet, korrupció elleni harcot, köztársasági értékrendet. Mindig az a később beigazolódó érzésünk támad, ezt sem ússzuk meg a demokrácia, a jogállam szellemének kisebb-nagyobb sérelme nélkül. A kormányfő tisztaságicsomag-tervezetéről számosan elmondták már, hogy miért alkalmatlan a közélet megtisztítására, miért sért ártatlan embereket, miért növeli a közéleti káoszt, miért tartalmaz antidemokratikus elemeket is. Ritka eset az, amikor maguk a törvények csábítják bűnre az embert. Becsületes ember akkor sem lop, ha a jog számtalan kibúvót biztosítana neki. Ugyanígy a zuschlagolást sem lehet megszüntetni rendeletekkel, törvényekkel. Így, amikor Gyurcsány törvényekkel akarja megakadályozni a politikusok gazdasági bűnbeesését, nemcsak bizonyos kiváltságokat bolygat meg, hanem tisztességes emberek jogait, érdekeit is megtiporja. Hiszen a képviselői összeférhetetlenség újrafogalmazásával a saját párttársait, lojális híveit is megbüntetné, csak azért, mert a Fidesznek sok képviselője polgármester is egyben. Jogos felháborodást okozott, hogy Gyurcsány fellépése azt a látszatot keltette, mintha a Zuschlag-féle bűncselekmények elkerülésére alkalmas eszköz lenne a polgármesterek kiűzése a törvényhozásból. A civil szervezetek korlátozása egyenesen alkotmányos aggályokat vet fel. Milyen alapon tiltanák nekik, hogy részt vegyenek a kampányban?
A sokat emlegetett Magyar Vizsláról csak annyit derítettek ki, hogy a Fidesz pártján áll, de azt, hogy szórólapjait köz- vagy pártpénzen készítette, terjesztette, bármilyen törvénytelenséget, korrupciónak nevezhető mozzanatokat elkövetett volna, semmi nem támasztja alá. Vajon a Népszava ingyen osztogatott választási különszámaira is vonatkoznék a szigorú szabályozás? Aligha szolgálja a tisztulást a miniszterelnök fenyegetőzése, népszavazással való zsarolása. Mi a demokrácia nélkülözhetetlen feltételének tartjuk, hogy a népfelség közvetlen módon is rendszeresen megnyilvánuljon, de a kormányfő népszavazási ötletei ellen van néhány ellenvetésünk. Kérdéseinek egy része semmilyen formában nem érinti az állampolgárok hétköznapjait, életkörülményeit. Az átlagembert nem érdekli, hogy a képviselője polgármester is egyben. Normális esetben szavazni sem kíván erről, hiszen ezek nem a nemzet sorsát befolyásoló nagy, szimbolikus kérdések, mint például a NATO- vagy EU-tagság. Mire épít a miniszterelnök? Az információhiányra, az irigységre és a politikusokkal szemben tudatosan gerjesztett ellenszenvre. Az emberek többségének ugyanis sejtelme sincs a képviselők (politikusok) munkájáról, csak az üres parlamenti padsorokat látják, s "horribilis" keresetükről hallanak. A tudatlanság és az abból fakadó gyűlölet nem a demokrácia ismérvei. Hozzátéve: az esetleges végeredmény sem kecsegtet túl sok jóval. Mi van akkor, ha a költségvetés megtakarít pár száz millió forintot? Az összeg hatékonyabb felhasználására kiírt közbeszerzési pályázatokon Bajnai vagy Szetey valamelyik haverja teljesen törvényesen bezsebeli az egészet, így mérve rettentő csapást a korrupcióra. A Gyurcsány-féle népszavazásnak ez a valódi tétje.
(Ugró Miklós, Magyar Nemzet)
|
|
|
Jelenleg nincs információ
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
|
|