ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Csúszós 4-es

Csak a nagyon rutintalanok kapták fel a fejüket a hírre, hogy talán mégiscsak csúszna esetleg a 4-es metró megépítése. Netalán.
Létrehozva: 2007. október 30., 11:02
nyomtat küld

Aztán el lett magyarázva, hogy dehogy. A 4-es metró úgy megépül, hogy öröm lesz nézni. Csak éppen nem láthatja senki. Mert a projektbe féléves tartalékidőt is beépítenek. Úgyis mint próbajárat. Amikor a metrókocsik már közlekednek, ám utasokat nem szállítanak. Fél évig próbálgatnák, hogy volt-e értelme hozzákezdeni az egészhez. És ha már egyszer mégiscsak elkészült, sikerült-e a terveket legalább megközelítő pontossággal végrehajtani.

A hivatalos változat szerint tehát a 4-es metró határidőre elkészül. Ami annyit jelent, hogy a 4-es metró soha nem épül meg. Nem is szabad elkészülnie.
A 4-es metró ugyanis jelkép. A magyar politikai akarat, a nagyzolás és a nyögvenyelés jelképe. És mint ilyen, nagyon hasonlít az egész országra.

Lehet, hogy egyszer majd valakik utaznak valamilyen föld alatti járművel egy olyan vonalon, amit 4-es metrónak neveznek. De a 4-es metró akkor is csak épülőfélben lesz. És a következő ciklusban pedig most már tényleg befejezik. Mindig a következőben.
A 4-es metró megépítése nem csoda lenne. Hanem maga az ésszerűtlenség.

Ha 2010 végére megépülne a 4-es metró, mivel kampányolnának 2014-ben? Ha elkészülne, akkor a budapesti politikusok legfontosabb választási ígéretükről mondanának le. És hol van itt annyi ötlet, amelyek közül a 4-es metró megépítésének állandó ígéretét leváltó ígéretet ki lehetne választani?

A 4-es metró addig fontos, amíg meg nem épül. Ha megépülne, akkor üzemeltetni kellene, és az nagyon macerás és időigényes. Bízzák arra a közlekedési vállalatra, amelyik évekig azon nyavalygott, hogy a bliccelők miatt veszteséges.

Aztán rájött, hogy minden metróval utazónak ellenőrizni kell a jegyét, mert akkor talán nem bliccelnek.

A 4-es metró addig jó, amíg épül. Addig lehet ígérni. Megígérheti a fővárosi vezetés, hogy mindenáron megépíti. Megígérheti a kormány, hogy finanszírozza. Egy másik kivonulhat a finanszírozásból. Egy harmadik azt mondhatja, hogy majd az EU. Az EU meg mondhatja, hogy hagyjatok békén.

Hírek szerint a 4-es metró építése most azért csúszik, mert elhúzódtak az alagútfúrási munkálatok. Mi lephette meg őket? Az, hogy a föld alatt kell alagutat fúrni? Nem lehetett volna valamilyen kényelmesebb alagútfúrást választani?

Nincs még minden veszve. A főváros megpróbálhatja lefaragni a költségeket. Majd elmarad az útfelújítás, nem épül meg néhány parkoló meg csomópont. És a 4-es metró vonala is lehetne rövidebb. A Kelenföldi pályaudvartól elmehetne az Etele térig. Ha az egy megálló is sok, akkor elég lenne egy kelenföldi megálló.

Az ingázók lemennek a megállóba, meghallgatják a metró zaját felvételről, a mozgólépcsővel felmennek a felszínre, és továbbhajtanak. Ha nem kapnak kerékbilincset. Természetesen a nagy kelenföldi parkoló sem épül meg. Mert így olcsóbb lesz az örökké épülő metró.

Az eddig kifúrt alagútszakaszokat meg hasznosíthatnák a borászatok. És a kalandturizmusra szakosodott irodák.

A 4-es metróra elköltött pénz természetesen semmiképpen sem számít kidobott pénznek. Elvégre az újraválasztást szolgálta. Mit ne mondjak, megérte az árát.

(Magyar Hírlap, Makai József)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések