ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Sztrájk a kormány mögött

Az idei őszi tömegdemonstrációkon üde színfoltként végre megjelentek az eddig Csipkerózsika-álmukat alvó szakszervezetisek is az utcákon.
Létrehozva: 2007. november 25., 11:44
nyomtat küld

"November 27-én, kedden újabb sztrájk várható, ezúttal az országban működő 24 Volán társaságnál lehet kétórás munkabeszüntetés a vezetett jármű típusához kötött korkedvezményes nyugdíj elleni tiltakozásul - közölte Korcsolayné Kovács Krisztina, a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke." (Hirado.hu, november 22.)

Az idei őszi tömegdemonstrációkon üde színfoltként végre megjelentek az eddig Csipkerózsika-álmukat alvó szakszervezetisek is az utcákon. Még kevesen vannak, erőtlennek tűnnek, ráadásul kevesen akartak sokféle célt elérni. Viszont erejük, érdekérvényesítő képességük - a leálló vasúti és buszközlekedésnek köszönhetően - magasan felülmúlja a csupán egyetlenegyet, a Gyurcsány-kormány lemondását követelő százezrekét. Mert ők vagy "megunják, és hazamennek", vagy szétverik őket. De a veszteglő vonatról lepattan a gumilövedék. Kár, hogy a szakszervezetek későn eszméltek, és nem akarták megérteni tavaly ősszel, amikor az ég zengett, hogy a sok bajra, ami miatt sztrájkolniuk kell, egyetlen megoldás van: kiharcolni az előre hozott választást.

A buszsofőröknek például most csupán az a gondjuk, hogy eltörölnék a típusfüggőséget. Képzeljük el, amint együtt skandálják: Le a típusfüggőséggel! Vagy: Elegünk van a típusfüggőségből!

Ez a típusfüggőség az jelenti, hogy csak azok a buszvezetők mehetnek korkedvezménnyel nyugdíjba, akik az 1992. március elseje előtt forgalomba állított buszokat vezették.

A buszsofőrök szerint nincs különbség a buszok vezetése között, mindegyikben megterhelő a folyamatos vezetés, az ülő testhelyzet, az állandó rázkódás, a szoros menetidő és a megnőtt közúti járműforgalom miatti stressz.

Már október 30-án is tüntettek, a szerdai sztrájkban is benne voltak, de a kormány a füle botját sem mozgatta. Ehelyett kodifikál. Minap benyújtott törvényjavaslatuk szerint az országgyűlési képviselők egy kitöltött ciklus után három-, kettő után öt-, a harmadik ciklus után pedig hétévnyi nyugdíjkorkedvezményt kapnának.

Nyilván ők is az ülő testhelyzetük és a büfében a sorban állás okozta stressz miatt lennének erre jogosultak. A buszsofőröknek is olyan kormányuk van, amilyet megérdemelnek.

(Magyar Hírlap, Torkos Matild)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések