|
|
|
|
Sztrájk a kormány mögött
|
Az idei őszi tömegdemonstrációkon üde színfoltként végre megjelentek az eddig Csipkerózsika-álmukat alvó szakszervezetisek is az utcákon. |
"November 27-én, kedden újabb sztrájk várható, ezúttal az országban működő 24 Volán társaságnál lehet kétórás munkabeszüntetés a vezetett jármű típusához kötött korkedvezményes nyugdíj elleni tiltakozásul - közölte Korcsolayné Kovács Krisztina, a Közúti Közlekedési Szakszervezet elnöke." (Hirado.hu, november 22.)
Az idei őszi tömegdemonstrációkon üde színfoltként végre megjelentek az eddig Csipkerózsika-álmukat alvó szakszervezetisek is az utcákon. Még kevesen vannak, erőtlennek tűnnek, ráadásul kevesen akartak sokféle célt elérni. Viszont erejük, érdekérvényesítő képességük - a leálló vasúti és buszközlekedésnek köszönhetően - magasan felülmúlja a csupán egyetlenegyet, a Gyurcsány-kormány lemondását követelő százezrekét. Mert ők vagy "megunják, és hazamennek", vagy szétverik őket. De a veszteglő vonatról lepattan a gumilövedék. Kár, hogy a szakszervezetek későn eszméltek, és nem akarták megérteni tavaly ősszel, amikor az ég zengett, hogy a sok bajra, ami miatt sztrájkolniuk kell, egyetlen megoldás van: kiharcolni az előre hozott választást.
A buszsofőröknek például most csupán az a gondjuk, hogy eltörölnék a típusfüggőséget. Képzeljük el, amint együtt skandálják: Le a típusfüggőséggel! Vagy: Elegünk van a típusfüggőségből!
Ez a típusfüggőség az jelenti, hogy csak azok a buszvezetők mehetnek korkedvezménnyel nyugdíjba, akik az 1992. március elseje előtt forgalomba állított buszokat vezették.
A buszsofőrök szerint nincs különbség a buszok vezetése között, mindegyikben megterhelő a folyamatos vezetés, az ülő testhelyzet, az állandó rázkódás, a szoros menetidő és a megnőtt közúti járműforgalom miatti stressz.
Már október 30-án is tüntettek, a szerdai sztrájkban is benne voltak, de a kormány a füle botját sem mozgatta. Ehelyett kodifikál. Minap benyújtott törvényjavaslatuk szerint az országgyűlési képviselők egy kitöltött ciklus után három-, kettő után öt-, a harmadik ciklus után pedig hétévnyi nyugdíjkorkedvezményt kapnának.
Nyilván ők is az ülő testhelyzetük és a büfében a sorban állás okozta stressz miatt lennének erre jogosultak. A buszsofőröknek is olyan kormányuk van, amilyet megérdemelnek.
(Magyar Hírlap, Torkos Matild)
|
|
|
Jelenleg nincs információ
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
|
|