ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Péterfalvi Attila és akiknek nem kell

Az újabb személyi döntés előkészületei szépen jelzik: nincs új az osztályharcosok vörös napja alatt. Most éppen az ombudsmanok fognak áldozatul esni az eszelősen szűklátókörű, klikkekben gondolkodó MSZP-logikának.
Létrehozva: 2007. december 14., 13:46 | Utoljára frissítve: 2007. december 15., 10:19
nyomtat küld

Sólyom László a minap bejelentette, Nagy Boldizsárt és Péterfalvi Attilát jelöli ombudsmannak. A köztársasági elnök úr a maga szokott határozottságával, az alkotmányosan rendelkezésére álló teret maximálisan kihasználva járt el. A parlamenti erőkkel való egyeztetés nélkül döntött és állt ki a nyilvánosság elé.

A szószólói intézmény egyébként úgynevezett alkotmányos fék. Szerepe a kormányzati, közigazgatási, esetleg bírói jogsértések elleni intézményes védelem, segítségnyújtás. Ezekre a posztokra kormánypolitikától minél távolabb álló embereket jó állítani.

A személyek megismertetése után különös dolog történt. Az MSZP véleményt formált, mégpedig ritka kivételképpen majdnem őszintén. Azt mondták, Péterfalvi Attilát nem fogják újraválasztani (hiszen ő most is adatvédelmi biztos, akit újrázásra érdemesnek ítél az elnök), Nagy Boldizsár esetében pedig "lelkiismereti szavazást" javasolnak (engednek?) a frakciónak.

Nagy Boldizsárnak azt róják föl, hogy "elvesztette a Bős-pert", ami nagyjából olyan logika, mintha a nácik a világháborús vereségért a nürnbergi ügyvédeket hibáztatnák. A Bős-pert az ökör kádári politika miatt veszítettük el, Nagy Boldizsárnak ebben az ügyben statisztaszerep jutott.

Péterfalvi Attila kapcsán viszont álljunk meg egy szóra.

Az ő esete ékesen példázza, miért lehetetlen a gyakorlatban együtt élni az MSZP-vel mint politikai erővel. Péterfalvi Attila hat éve adatvédelmi ombudsman, aki hozott azóta számtalan állásfoglalást, döntést kisebb és nagyobb ügyekben.

Az MSZP-nek nem volt fontos, hogy a hatéves működést akár csak egyetlen érdemi szó bírálattal illesse. Az elutasítás indoka: P. A. "közel áll" a Fideszhez.

Ismételjük meg: nem hoztak föl egyetlen döntést, határozatot, még egy félmondatnyi nyilatkozatot sem annak indoklására, miért volt rossz szószóló, vagy miben testesül meg ez a közelség. Péterfalvi közel áll és punktum.

Aki pedig közel áll a Fideszhez, abból ebben az országban nem lehet senki és semmi. Ez az MSZP személyi politikájának alaptétele.

Nem baj, ha az illető tökéletesen végzi a munkáját, nem baj, ha nemzetközi szaktekintély; ha "fideszes", repül. Ha nem lehet kirúgni, akkor is kirúgják. Ha törvény védi az illető posztot — éppen a demokrácia védelmében, a kormányzati túlhatalom ellenében! — akkor sebaj, akkor törvényt módosítanak.

Ide most beilleszthetnénk több telefonkönyvet. Azért mondunk telefonkönyvet, mert Medgyessy Péter a 2002-es választási kampányban azt mondta, "nem fogjuk lecserélni a telefonkönyveket", amivel azt ígérte meg, hogy nem lesz tisztogatás az állami apparátusban.

Természetesen akkor is hazudott. A kormányszerveknél, a minisztériumokban, a kormányzati tulajdonú intézményekben véres mészárlást hajtottak végre 2002-ben, és mint Péterfalvi esete is bizonyítja, a mai napig az a legfontosabb alkalmazási szempont, hogy az illető ne álljon "közel" a Fideszhez.

Aki nem lép egyszerre, az megy Mellár Tamás KSH-elnök és helyettesei, Baranyay László MFB-s elnök-vezérigazgató és helyettesei, Szász Károly PSZÁF-elnök és helyettesei, Kaderják Péter MVM-elnök után, sok száz, sajnos ezernél több ember nyomában.

Rendszerváltás ide, rendszerváltozás oda, ebben az országban ma — pláne a szűkülő gazdaság miatt — elemi létérdek jóban lenni az MSZP-vel és az SZDSZ-szel. Sok munkahelyen aki őszinte, az egzisztenciájával játszik.

Nem volt ez mindig így. Az Orbán-kormány egyetlen jogszabályt sem változtatott meg, hogy legitimen kinevezett vezetőt kirúgjon. Maradhatott MNB-elnök Surányi, nem váltották le a Vám- és Pénzügyőrség parancsnokát, sem másokat, az meg végképp eszébe sem jutott senkinek, hogy titkárnőket, egyszerű előadókat, kistisztviselőket menesszen csupán azért, mert mondjuk a Horn-kormány idején lettek fölvéve valamelyik hivatalba.

Felháborító és hamis az az általánosítás, miszerint a "nagy társadalmi árok" kialakulásáért és elmélyüléséért a pártok közös felelősséget viselnek. Nem. Azt a bizonyos árkot az MSZP és az SZDSZ vállvetve ásták, közös erővel, és teljes mélységéért is ők a felelősek. A "Lop stop!" kampány, amely becsületes köztisztviselők ezreit rágalmazta, a Keller-államtitkárság, a KEHI meg az APEH politikai nyomozószervként működtetése, az abszurd rendőri eljárások 2002 májusa óta, ezek a kisebbnek látszó polgárháborús cselekmények egyenesen vezettek a tavaly októberi állami brutalitáshoz, és naivság azt gondolni, hogy az elmélyülő válságból már kifelé jövünk.

A képbe belefér a hatalom megtartásáért bármilyen eszköz bevetése: gondoljunk bele például abba, hogy a mi adónkból finanszírozzák évek óta a polgári értékrendűeket non stop gyalázó "közszolgálati" médiát és annak "sztár újságíróit" is.

(Bognár Eleonóra)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések