ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Csődtömeg a síneken

A MÁV a magyar közösségi közlekedés beteg embere, ám ezt a beteget a szociálliberális kormány csontfűrésszel gyógyítgatja. Miközben a főváros és környéke vasúti közlekedése szinte megbénult a magyar vasúttársaság kaotikus működése miatt az év első munkanapján, a cég vezérkara egy belvárosi szálloda dísztermében ünnepelte az egyetlen nyereségesen működő üzletága, majd leányvállalata, a MÁV Cargo eladását.
Létrehozva: 2008. január 4., 00:24
nyomtat küld

Abban a percben, amikor koccintottak a vevő Rail Cargo Ausztria, az eladó magyar vasút vezetői, valamint Veres János pénzügyminiszter a százmilliárdos üzlet nyélbe ütésére, talán épp akkor újabb száz vagy ezer MÁV-ügyfél gyűrte zsebre elkeseredetten a megváltott jegyét: ide se jövök többet! A MÁV Cargo eladását közleményben üdvözölte a Szabad Demokraták Szövetsége. Az a párt, amely a magyar közlekedést is irányító gazdasági minisztert delegálta a kormányba. A közelmúltban dicstelenül távozott Kóka János a jelenlegi MÁV-vezérkar kinevezésekor, 2006 nyarán azt mondta: a magyar vasutat azért kell megreformálni, mert feneketlen zsák, amibe a költségvetés nyakló nélkül önti a pénzt.

Azt is mondta, hogy fel kell számolni a MÁV vízfejét, a milliárdokat felemésztő irányító apparátust. Kóka utódja, Kákosy Csaba nem hirdette ugyan meg, hogy felszámolja a vízfejet, de tegnap egy kissé nyesett rajta: kezdeményezte a MÁV-Start Zrt. igazgatósági tagjainak felmentését, a felügyelőbizottság lecserélését és az utastájékoztatásért felelős vezetők személyes felelősségre vonását. Igaz, Kákosyt nem a reformhevület bírta erre a lépésre, hanem az a hatalmas lebőgés, amit a magyar vasút tavaly önállóvá vált személyszállító üzletágának irányítói és külső-belső kommunikációja elszenvedett az új év első munkanapján. Mert nem akadt egy vasutas sem a fővárosban és környékén, aki tudta volna, hogy szerdai, szombati vagy hétfői menetrend szerint járnak-e a vonatok. Kákosy szerint azon szerdán a személyvasút egész vezérkara csütörtököt mondott.

Az, hogy a MÁV - kínnal-keservvel kiszervezett leányvállalataival együtt - sínen gördülő csődtömeg, nemcsak a menetrendblama mutatja. A válság jeleit régóta tapasztalhatják az utazók a vasúti kocsik tisztasága vagy a menetrendszerű késések kapcsán, de a legfájdalmasabb tapasztalatokat a szárnyvonalak megszüntetése miatt szerezték a vidéki Magyarország lakói. A kistelepüléseket érintő vasutak forgalma érthető okokból nem olyan nagy, mint a fővonalakon. A vasúti hálózat működését financiális szemmel vizsgálók rámutattak, hogy ezeknek a szárnyvonalaknak a működtetése fajlagosan drágább, mint a fővonalaké. A Kóka-féle minisztérium boldogan lobogtatta a kimutatásokat: ezek a szárnyvonalak viszik el a MÁV pénzét! Itt a feneketlen zsák! A vízfejről immár egy szó sem esett, és a többtucatnyi szárnyvonalra kimondatott az ítélet: elő a csontfűrészt! Le is metélték volna a legteljesebb lelki nyugalommal, ha a vasutassztrájk meg nem akadályozza ebben őket.

Miközben tehát a pályaudvarokon dühös és félretájékoztatott utasok ténferegtek, a MÁV vezérkara a pénzügyminiszterrel arra a 102 milliárd forintra koccintott, amit a MÁV Cargóért fizet az osztrák tehervasút. A honi közlekedési kormányzat ünnepelt, hiszen nemcsak jelentős forráshoz jutottak - nagy szó a mai ínséges, konvergenciaprogrammal súlyosbított időkben -, de meg is szabadultak egy darab vasúttól. A magyar liberálisok számára ugyanis az állami tulajdonban lévő vállalkozás teher, amelytől jobb megszabadulni. Az sem ütött szöget a fejükbe, hogy a MÁV Cargót megvásároló osztrák cég maga állami tulajdonban van.

(Jámbor Gyula, Magyar Nemzet)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések