ajánlott oldalak
Magyarország nemcsak az európai átlagnál teljesít jobban, de visszakapaszkodott régiónk élbolyába is.
Orbán Viktor sajtónyilatkozata a TAKATÁ-val kötött stratégiai megállapodás aláírása után, 2013. november 15.
 

Pórul járnak az utasok

Teljes a zűrzavar az ország közlekedésében az időről időre újrakezdődő, majd alábbhagyó vasutassztrájk miatt. Az utazóközönség ugyanis nem tud eljutni időben a munkahelyére, elintézni hivatalos vagy személyes ügyeit.
Létrehozva: 2008. február 5., 08:32
nyomtat küld

Az emberek kétségbeesetten keresik az alternatív lehetőségeket, a vasúti pályaudvarok kiürülnek, ilyenkor leginkább a túlzsúfolt autóbuszokat lehet igénybe venni, már aki felfér rájuk. Akik a sztrájkot szervezik, illetve a háttérben állnak, nyilván azzal is tisztában vannak, hogy ami az embereket leginkább elriasztja, az a bizonytalanság. Azt, hogy a vonatok esetenként piszkosak és késnek, még elnézik, annál viszont könnyen betelik a pohár, aki nem tudja elérni úti célját, mert már vonat sincs. Azt nem lehet elvitatni, hogy az amúgy szerény keresetű átlagvasutas némi béremelést és a cég hirtelen jött többletjövedelméből (MÁV Cargo eladása) részesedést szeretne. Viszont mérlegelni kellene, hogy ugyanezek a vasutasok megengedhetik-e maguknak a vonatközlekedés megbénítását is. Az utasok elpártolása ugyanis megadhatja a kegyelemdöfést az amúgy is vegetáló vasúttársaságnak. Kákosy Csaba miniszter örömmel jelentette be: ha a vasutasok sztrájkja elhúzódik, akkor a Volán társaságokra kell bízni a közösségi közlekedési egy részét, természetesen a pénzek átcsoportosításával együtt. A miniszter azért örül, mert a sztrájk a Volán-társaságok privatizációjának leghatékonyabb előjátéka. A majdani tulajdonosok ugyanis akkor nyitják meg a pénztárcájukat, ha a biztos piacra betehetik a lábukat.

A 2002-es kormányváltás óta ahányszor kísérlet történik a közösségi közlekedési rendszerek átalakítására, leginkább az utasok húzzák a rövidebbet. Bizonyára sokan emlékeznek még arra a 2003-as reggelre, amikor szinte a teljes mellékvonali hálózaton hiába várták a szerelvényt, mert a BZ-motorvonatok közlekedését a MÁV műszaki indokokra hivatkozva felfüggesztette. A liberális vezetésű szaktárca viszont elfejtette figyelmeztetni az általa delegált MÁV-vezérkart, hogy erről az utasokat is illene tájékoztatni, mert ugyebár erről is joguk lett volna tudomást szerezni. Akkor már eldöntött tény volt, hogy a mellékvonalakon autóbuszokkal igyekeznek kiváltani a vasúti közlekedést. Kóka János szakminiszter a MÁV-os dolgozóknak 2006-ban azzal kedveskedett, hogy közvetlenül a vasutasnap előtt jelentette be 28 mellékvonal megszüntetését.

Most pedig itt az újabb ragyogó alkalom: míg Európa-szerte reneszánszát éli a vasút, nálunk a privatizálható közúti szállítás háttérbe szorítja a vonatokat.

(Magyar Hírlap)
 
médianaptár
-több
Jelenleg nincs információ
dosszié
Fundamentumok MSZP-SZDSZ Korrupédia Rendőri Brutalitás EU-Elnökség
események
-több
Tartsa a kurzort egy dátum fölé az aznapi programok- ért. Kattintson egy napra a részletekért.
Jelenleg nincs erre a napra vonatkozó információ
szervezet kereső
Keresse meg irányítószám alapján az Önhöz legközelebb működő választókerületi irodát!
Keres
új hozzászólók
 
 
HírekÁrvízi védekezésEU elnökségÖnkormányzatZöldEurópai UnióMondatokDossziéHírlevelek
Önkormányzati választások 2010 InterjúkInterjúPublicisztikaFórum
FrakcióVálasztott testületekTagozatokDokumentumokÖnkormányzati választások 2010Kapcsolat
KözleményekSajtótájékoztatók
VideókFotókHanganyagokDokumentumok
News in EnglishContact
EU-ElnökségMagyarország többre képes
Nyilvános szerződések